- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Recente reacties
Blogroll
- Bertie
- Catherine Boone
- DI MARIO
- Dieter Olhler
- Edward McDunn
- fietszwerver Karel
- fotorantje
- frank103
- Hanry
- Hans Bank
- Henk's fotospace
- Jan K. alias Afanja
- John
- Joke
- KAKEL
- kinderenenkleinkinderen
- Klaproos.
- Leo
- Marjolijn
- Matroos Beek
- meninggever
- mieniliciousblog
- ms
- Myriam
- nastycomics
- Nicole
- Nonkel Juul
- Omabaard
- Peter Grey photography
- petrasparkblog
- progwereld.org
- Rebbeltje
- regenboogbui
- Rene Smurf
- rietepietz
- Rob Alberts
- shivatje
- Sjoerd
- Terrebel
- Tine De Jong
- villasappho
- willy
- Yova
- zon-nebloem
Archief
-
Voeg je bij 992 andere abonnees
- Follow De dingen des levens ! on WordPress.com
Archief
- juni 2026
- mei 2026
- april 2026
- maart 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augustus 2025
- juli 2025
- juni 2025
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024
- juli 2024
- juni 2024
- mei 2024
- april 2024
- maart 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augustus 2023
- juli 2023
- juni 2023
- mei 2023
- april 2023
- maart 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augustus 2022
- juli 2022
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augustus 2021
- juli 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- juni 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- november 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010
- mei 2010
- april 2010
Joy Division !
Bieke : tijden geleden dat we Dolfke nog eens gezien hebben.
Nonkel Juul : lekker rustig zonder die begrafenisondernemer !
Tante Martha : met hem is het steeds gezellig keuvelen.
Ernest den evangelist : oppassen Martha ! Het vleesch is zwak !
Flip : laat ik maar een gezellige plaat opleggen.
Hopelijk hier geen ruzie meer na al dat gedoe omtrent Dolfke.
Fijne maandag en nieuwe week Geniet ervan, maar met mate.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
14 reacties
Enkele bekende figuren !
Blogger Jan Sierhuis stuurde me enige tijd geleden enkele tekeningen die hij gemaakt heeft.
De eerste is een interpretatie van nonkel Juul. Die heeft een keun geschoten en viert dit nu in de kroeg.

De tweede die Jan mailde is een interpretatie van professor Rattenkoph en zijn geliefde juffrouw Roofvoghel die van aanpakken weet met zweep en haarborstel.

Ik vond het de moeite om ze hier te posten, ook al volgen sommigen de verhalen niet.
Rest mij jullie een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend te wensen.
Doei !
🙂
Geplaatst in Uncategorized
19 reacties
Opluchting !

Woensdagmorgen naar de “naaiwinkel” geweest waar Eva haar naaimachine gekocht heeft. Eva had problemen met haar machine. Bij nazicht bleek een spoel kapot te zijn. Dat probleem werd rap hersteld. Vervolgens nog even halt houden bij de apotheek en dan naar huis.
Even later reed ik naar de garagist om het even te hebben over dat olie verlies. Na grondig nazicht bleek er niets kapot of wat dan ook te vinden te zijn. “Blijkbaar moest die man van de autokeuring hoe dan ook toch iets te vermelden hebben” was het besluit van de garagist. Hele opluchting.
De foto nam ik toen ik op Eva aan het wachten was terwijl ze in de naaiwinkel was. Je ziet een deel van de Noordstraat. Een centrumstraat waar het heel erg druk kan zijn. Het was iets over 9 uur zodat het nog rustig was in Roeselare.
Fijne donderdag.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
23 reacties
Donderweder !

Gisteren was het dan zover. Naar de autokeuring. Ik had vorige maand via PC een afspraak geregeld. Ik werd verwacht om 10 uur. Zonder afspraak kan ook, maar dan moet je heel veel geduld hebben. Vorig jaar had ik geen afspraak gemaakt en ik had het geweten : ik kwam aan omstreeks 8u30 en kon het domein weer verlaten iets na 11u30. Dat terwijl het onafgebroken regende. Leuk is anders. Nu was het minder dan één uur.
Om dit verhaal kort te maken : de auto is goedgekeurd. Wel merkte men op dat de auto olie verliest. Dat heeft gelukkig geen rode kaarrt tot gevolg. Ik moet dus niet terugkeren, maar ik zal even langs moeten bij de garagist.
Nadat ik mijn autopapieren terug had en betaald had stapte ik naar de auto. Net op dat moment gingen de hemelsluizen open. Toen ik thuis kwam begon het hevig te donderen. En dit terwijl het zo koud is voor de tijd van het jaar. Hebben we geen zomerse temperaturen, we hebben toch zomerse onweders. Gekker moet het niet worden.
Fijne woensdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
22 reacties
Keuren !

Was het zondag aangenaam zonnig weer, maandag was het tegenovergestelde. Regen en koud ! Louis onze kater liep zowat letterlijk de muren op. Hij haat nu eenmaal regen en kan op zijn leeftijd niet zo goed meer tegen koude. Hij liep ijsberend door het huis. En als hij dat niet deed, eiste hij eten om daarna in slaap te vallen. Gelukkig was het even droog in de namiddag zodat hij naar buiten kon. Voor vandaag voorspellen ze beter weer laten we het hopen.
Deze voormiddag heb ik een afspraak met het autokeuringcenter. Laten we hopen dat alles daar vlot verloopt en ik weer voor een jaar ofzo verder kan.
Verder wens ik jullie een fijne dinsdag en tot de volgende.
🙂
Geplaatst in Uncategorized
24 reacties
