Zonder woorden !

Afgelopen zondag reed ik in de vroege voormiddag even tot bij mijn moeder in het WZC. Ze had pas haar ontbijt gehad ; Volgens een medewerkster van het WZC was ze beter geworden dan de afgelopen tijd. Geen gevaar meer voor longonsteking door voedsel in de luchtwegen of iets dergelijks;

Daar het reeds zonnig en warm was geworden besloot ik met haar samen op het balkon te gaan zitten en genieten van het weer en het zicht op de tuin. Zo zaten we meer dan een uur samen zonder een woord te wisselen met elkaar. Wel merkte ik dat ze van het samenzijn genoot..

In feite is ze zover dat ze geniet van samen zijn met mensen die ze kent. De rest speelt zich af in haar eigen denkbeeldige wereld.

Dit was het voor vandaag. Geniet van het weekend en tot de volgende.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

23 Responses to Zonder woorden !

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Wij maakten dit begin dit jaar ook mee. Zo confronterend….ook voor de betrokken ouder. Helaas duurde het niet te lang, want de achteruitgang werd door een gebroken heup zeer versneld…

    Geliked door 1 persoon

  2. Jan Sierhuis's avatar Jan Sierhuis schreef:

    Aandacht, heel belangrijk!

    Geliked door 1 persoon

  3. Jan Sierhuis's avatar Jan Sierhuis schreef:

    Mooi, doet mij denken aan een lange strandwandeling die ik ooit met mijn vader heb gemaakt zonderveen woord te zeggen. Mijn vader bevindt zich in een vergelijkbare situstie als die van jouw moeder. Soms zijn er geen woorden nodig 😉

    Geliked door 1 persoon

  4. Samen genieten zonder woorden is zeker mogelijk ! 👍

    Geliked door 1 persoon

  5. Jetskefotografie's avatar Jetskefotografie schreef:

    Mooi dat jullie zonder woorden een fijn samenzijn hadden.
    Herkenbaar dat ze de aanwezigheid van een eigen kind toch voelen ook al is de naam uit het geheugen gewist.

    Geliked door 1 persoon

  6. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Het beeld is herkenbaar samen bij elkaar zitten en niks zeggen, soms even een aanraking.
    Alle verhalen lijken voorbij, maar elkaars aanwezigheid is nog belangrijk. Hans

    Geliked door 1 persoon

  7. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    Dan voelen ze zich veilig hé, gewoon samen zijn met iemand die ze zich nog herinneren

    Like

  8. doriske's avatar doriske schreef:

    we denken dat ze genieten van onze aanwezigheid maar zeker weten doen we niet.
    we troosten onszelf met de gedachte dat ze genieten van ons gezelschap, want ik zulke situatie hebben we troost meer dan nodig.

    Like

  9. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Het is mooi dat ze zo rustig kan genieten.

    Like

  10. Joke's avatar Joke schreef:

    Hopelijk voelt ze zich nog gelukkig en goed.

    Geliked door 1 persoon

  11. Wat een mooi plekje op dat balkon. Dankzij die glasplaten heb je er een prima uitzicht. Op zo’n moment is naast elkaar zitten genieten vaak al genoeg.

    Geliked door 1 persoon

  12. ymarleen's avatar ymarleen schreef:

    Mijn tante is overleden

    Geliked door 1 persoon

  13. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Er hoeft niet altijd gesproken te worden om van elkaar te genieten 🙂

    Geliked door 1 persoon

  14. ms's avatar ms schreef:

    Soms denk ik ook wel eens: “Zwijg even. Geniet van de stilte”. Maar er zijn mensen die dat ongezellig vinden.

    Like

  15. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    In stilte bij elkaar zijn. Meer moet dat soms niet zijn.

    Like

  16. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Wat is het daar mooi Suske. En wat heerlijk voor je moeder om daar zo met haar zoon een tijd te zitten.

    Like

  17. John's avatar John schreef:

    We zullen nooit weten wat er in de hoofden afspeelt van onze dementerende dierbaren. Het gevoel is in deze erg belangrijk denk ik omdat het geruststellend is. Het zal nu wel te heet zijn voor haar.

    Like

  18. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    fijn dat ze weer wat geniet

    geniet de dag

    Like

  19. shivatje's avatar shivatje schreef:

    Blijven genieten samen zolang het nog kan🌞

    Aum Shanti

    Like

  20. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Als je dat gevoel hebt is dat prima toch…

    Like

  21. Patrick's avatar Patrick schreef:

    Zo lang ze maar gelukkig is. Soms is de stilte ook fijn.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.