Alfabet op dinsdag !

DE LETTER “S” !

Nieuw jaar… nieuwe foto-uitdaging in blogland..Melodybegon een Alfabet
een foto passend bij het ABC.

De “S” van  strips !

Gedurende vele jaren hebben Greet en ik strips verzameld. Daar hebben we een hele kast vol mee.

Als kleine jogen las ik vooral Nero, Suske en Wiske en Jommeke. Later kwamen daar de verhalen van Superman en Batman bij. Tegenwoordig lees en verzamel ik Amerikaanse comics. Niet meer zoveel als vroeger. Greet had ook een verzameling mee van thuis. Later gingen we naar een stripwinkel in Brugge om daar onze verzamelingen aan te vullen.

Dit was het voor deze dinsdag. Tot de volgende.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

34 Responses to Alfabet op dinsdag !

  1. Flavie's avatar Flavie schreef:

    Een ferme verzameling!

    Geliked door 1 persoon

  2. Dat is nog eens een VERZAMELING!!!

    Geliked door 1 persoon

  3. marylou's avatar marylou schreef:

    Wat een uitgebreide verzameling

    Geliked door 1 persoon

  4. Joke's avatar Joke schreef:

    Wat een verzameling!

    Geliked door 1 persoon

  5. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Ik vind vooral Sjef van Oekel leuk, en natuurlijk de Smurfen.

    Geliked door 1 persoon

  6. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Een mooie verzameling stripboeken, hier heb ik er nog een paar uit mijn jeugd.
    Deze zijn flink stuk gelezen. Hans

    Geliked door 1 persoon

  7. ymarleen's avatar ymarleen schreef:

    De moeite, Suske Met de S van Suskewiet

    Geliked door 1 persoon

  8. Jetskefotografie's avatar Jetskefotografie schreef:

    Dat is een grote verzameling. Mooi. Lezen jullie er nog wel eens in?

    Geliked door 1 persoon

  9. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Ik las ook Nero, Suske en Wiske en Jommeke als kind. Vooral Sjors en Sjimmie hadden mijn hart gestolen. Je hebt daar een mooie verzameling staan.

    Geliked door 1 persoon

  10. doriske's avatar doriske schreef:

    de oude albums van nero vind ik machtig.

    Geliked door 1 persoon

  11. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Ik heb hier ook aardig nog wat strips staan. Heb er ook nog enkele van Luc gekregen.

    Like

  12. Onbekend's avatar Anoniem schreef:

    Ik heb hier ook aardig nog wat strips staan. Heb er ook nog enkele van Luc gekregen.

    Geliked door 1 persoon

  13. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    oh wauw dat is een hele collectie, zo tof

    Als kind hadden we ook veel strips maar die werden dan doorgegeven aan jongere nichtjes en kozens

    Geliked door 1 persoon

  14. Strips… ook wel de zevende kunst genoemd door Hergé !
    Ik heb hier ook een hele zolderkamer vol Europese strips… maar geen Amerikaanse comics.

    Geliked door 1 persoon

  15. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Zo leuk omdat eenieder het een eigen invulling geeft 😉
    Leuke verzameling

    Geliked door 1 persoon

  16. ms's avatar ms schreef:

    Toen mijn kinderen volwassen waren zijn alle strips met hen mee gegaan. Ik had er niks mee. De enige reeks die ik graag gelezen heb was Alex. Die had ik moeten houden.

    Geliked door 1 persoon

  17. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Ik weet dat jij van de strips bent. Ik was vroeger meer van de boeken, jarenlang niet meer gedaan, maar afgelopen weekend weer een boek in één keer uitgelezen

    De S in het Hebreeuws is de Samech (ס). En laat nou net het woord Sefer (ספר): boek betekenen. Zijn we toch weer aan het lezen.

    Love As Always

    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  18. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    S een mooie invulling Suske

    Geliked door 1 persoon

  19. Peter Grey's avatar Peter Grey schreef:

    Vroeger las ik veel strips. Franquin! Mooie invulling!

    Geliked door 1 persoon

  20. Vonnieb's avatar Vonnieb schreef:

    Leuk, Strips. Goede invulling ook. Ik las jaren terug, ik dacht in de Veronca gids, de strip Inspecteur Netjes. Die vond ik altijd zo grappig.

    Fijne dag vandaag 🙋🏻

    Geliked door 1 persoon

  21. Ferrara's avatar Ferrara schreef:

    Stapels strips. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Sommige zijn echt het verzamelen waard. Originele invulling. Dat is het leuke van deze uitdaging het is bij iedereen anders.

    Geliked door 1 persoon

  22. meninggever's avatar meninggever schreef:

    IK heb ook een aardige stel planken vol met dat spul. En koop me nog altijd de laatste nieuwe Buck Danny albums, series compleet. Als ergens vliegtuigen in staan zijn die strips voor mij reden om ze aan te schaffen…

    Geliked door 1 persoon

  23. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Originele invulling! Wat veel stripboeken hebben jullie.. ik denk dat er hier maar een stuk of drie in huis zijn.. en meestal heb ik die dan gratis ergens bij gekregen hahaha!

    Geliked door 1 persoon

  24. Wat een Stapels Strips. Goeie keuze voor de invulling van het Alfabet op dinsdag.

    Geliked door 1 persoon

  25. Nicole Orriëns's avatar Nicole Orriëns schreef:

    Bij het zien van de foto dacht ik: ‘Stapels!’ maar inderdaad Strips zijn het ook : )

    Like

  26. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Suske en Wiske lazen we toen de kinderen nog thuis woonden ook, net als Asterix die allemaal na de Donald Duck binnen kwamen. Maar dat was het dan wel wat strips betreft. Jullie hebben een respectabele verzameling.

    Geliked door 1 persoon

  27. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    mooie S invulling , die stapels stripboekjes
    genoeg lees werk op lange winteravonden

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

  28. John's avatar John schreef:

    Je hebt er een mooie invulling aan gegeven. Wat een hoeveelheid strips hebben jullie zeg.

    Ik dacht pas om mee te gaan doen, maar het is een berg gedoe bij Melody een reactie achter te laten.

    Geliked door 1 persoon

  29. MelodyK's avatar MelodyK schreef:

    Ohh wow .. ja verzamelen… levert wel mooie foto’s op…

    Ik zag een tijdje terug iets op tv van iemand die een oude strip had gevonden in een muur… bleek het een 1e van een 1e te zijn, megaveel geld waard… dat vind ik dan weer wel bizar, ik snap het wel, daar niet van, maar de bedragen die er dan in omgaan….. brrr

    Geliked door 1 persoon

  30. Patrick's avatar Patrick schreef:

    Dat is een hele grote verzameling strips. Ik weet ook nog zo iemand maar die heeft alleen suske en wiske en ook nero.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.