DE LETTER “S” !
Nieuw jaar… nieuwe foto-uitdaging in blogland..Melodybegon een Alfabet
een foto passend bij het ABC.
De “S” van strips !

Gedurende vele jaren hebben Greet en ik strips verzameld. Daar hebben we een hele kast vol mee.
Als kleine jogen las ik vooral Nero, Suske en Wiske en Jommeke. Later kwamen daar de verhalen van Superman en Batman bij. Tegenwoordig lees en verzamel ik Amerikaanse comics. Niet meer zoveel als vroeger. Greet had ook een verzameling mee van thuis. Later gingen we naar een stripwinkel in Brugge om daar onze verzamelingen aan te vullen.
Dit was het voor deze dinsdag. Tot de volgende.
🙂

Een ferme verzameling!
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is nog eens een VERZAMELING!!!
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een uitgebreide verzameling
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een verzameling!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik vind vooral Sjef van Oekel leuk, en natuurlijk de Smurfen.
LikeGeliked door 1 persoon
Een mooie verzameling stripboeken, hier heb ik er nog een paar uit mijn jeugd.
Deze zijn flink stuk gelezen. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
De moeite, Suske Met de S van Suskewiet
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een grote verzameling. Mooi. Lezen jullie er nog wel eens in?
LikeGeliked door 1 persoon
nu en dan halen we er enkele van onder het stof.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik las ook Nero, Suske en Wiske en Jommeke als kind. Vooral Sjors en Sjimmie hadden mijn hart gestolen. Je hebt daar een mooie verzameling staan.
LikeGeliked door 1 persoon
de oude albums van nero vind ik machtig.
LikeGeliked door 1 persoon
Die zwart witte uitgegeven door het volk zijn de beste. De latere gekleurde vond en vind ik heel wat minder.
LikeGeliked door 1 persoon
helemaal akkoord.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik heb hier ook aardig nog wat strips staan. Heb er ook nog enkele van Luc gekregen.
LikeLike
Dat is pas een liefhebber van strips.
LikeLike
Ik heb hier ook aardig nog wat strips staan. Heb er ook nog enkele van Luc gekregen.
LikeGeliked door 1 persoon
oh wauw dat is een hele collectie, zo tof
Als kind hadden we ook veel strips maar die werden dan doorgegeven aan jongere nichtjes en kozens
LikeGeliked door 1 persoon
Strips… ook wel de zevende kunst genoemd door Hergé !
Ik heb hier ook een hele zolderkamer vol Europese strips… maar geen Amerikaanse comics.
LikeGeliked door 1 persoon
Zo leuk omdat eenieder het een eigen invulling geeft 😉
Leuke verzameling
LikeGeliked door 1 persoon
Toen mijn kinderen volwassen waren zijn alle strips met hen mee gegaan. Ik had er niks mee. De enige reeks die ik graag gelezen heb was Alex. Die had ik moeten houden.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik weet dat jij van de strips bent. Ik was vroeger meer van de boeken, jarenlang niet meer gedaan, maar afgelopen weekend weer een boek in één keer uitgelezen
De S in het Hebreeuws is de Samech (ס). En laat nou net het woord Sefer (ספר): boek betekenen. Zijn we toch weer aan het lezen.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
S een mooie invulling Suske
LikeGeliked door 1 persoon
Vroeger las ik veel strips. Franquin! Mooie invulling!
LikeGeliked door 1 persoon
Leuk, Strips. Goede invulling ook. Ik las jaren terug, ik dacht in de Veronca gids, de strip Inspecteur Netjes. Die vond ik altijd zo grappig.
Fijne dag vandaag 🙋🏻
LikeGeliked door 1 persoon
Stapels strips. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Sommige zijn echt het verzamelen waard. Originele invulling. Dat is het leuke van deze uitdaging het is bij iedereen anders.
LikeGeliked door 1 persoon
IK heb ook een aardige stel planken vol met dat spul. En koop me nog altijd de laatste nieuwe Buck Danny albums, series compleet. Als ergens vliegtuigen in staan zijn die strips voor mij reden om ze aan te schaffen…
LikeGeliked door 1 persoon
Originele invulling! Wat veel stripboeken hebben jullie.. ik denk dat er hier maar een stuk of drie in huis zijn.. en meestal heb ik die dan gratis ergens bij gekregen hahaha!
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een Stapels Strips. Goeie keuze voor de invulling van het Alfabet op dinsdag.
LikeGeliked door 1 persoon
Bij het zien van de foto dacht ik: ‘Stapels!’ maar inderdaad Strips zijn het ook : )
LikeLike
Suske en Wiske lazen we toen de kinderen nog thuis woonden ook, net als Asterix die allemaal na de Donald Duck binnen kwamen. Maar dat was het dan wel wat strips betreft. Jullie hebben een respectabele verzameling.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
mooie S invulling , die stapels stripboekjes
genoeg lees werk op lange winteravonden
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon
Je hebt er een mooie invulling aan gegeven. Wat een hoeveelheid strips hebben jullie zeg.
Ik dacht pas om mee te gaan doen, maar het is een berg gedoe bij Melody een reactie achter te laten.
LikeGeliked door 1 persoon
Ohh wow .. ja verzamelen… levert wel mooie foto’s op…
Ik zag een tijdje terug iets op tv van iemand die een oude strip had gevonden in een muur… bleek het een 1e van een 1e te zijn, megaveel geld waard… dat vind ik dan weer wel bizar, ik snap het wel, daar niet van, maar de bedragen die er dan in omgaan….. brrr
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een hele grote verzameling strips. Ik weet ook nog zo iemand maar die heeft alleen suske en wiske en ook nero.
LikeGeliked door 1 persoon