Het is moederdag !

Moederdag begon rustig in het dorp. Té rustig. Dat betekende meestal miserie.
Nonkel Juul zat al van zeven uur ’s morgens aan de keukentafel met een pint in de hand. Tegenover hem zat dikke Annie in haar zondagse bloemetjeskleed, haar armen over elkaar geplooid alsof ze de koningin van Vlaanderen was.

“En?” vroeg Annie streng. “Wat hebde gij gekocht voor moederdag?” Nonkel Juul trok zijn schouders op. “Ik dacht dat mijn aanwezigheid cadeau genoeg was.”“Dat is eerder een straf,” bromde Annie.

Net op dat moment vloog de deur open. Bieke kwam binnengewandeld met een gigantische cactus in haar armen. Een lelijk gevaarte vol stekels dat precies uit Mexico ontsnapt was.“Verrassing!” riep Bieke vrolijk. “Ik vond dat die plant perfect bij Annie paste. Sterk, stekelig en moeilijk water te geven!”Robby verslikte zich bijna in zijn koffie. Nonkel Juul schoot in een lachstuip. Alleen Annie lachte niet.“Ge zijt niet goed wijs!” brieste ze.

Bieke zette de cactus midden op tafel. Daarbij prikte Annie zich onmiddellijk in haar hand.“Auw! Verdorie!”“Zie,” zei Bieke tevreden, “hij verdedigt zijn nieuwe bazin al.”

Annie stond recht alsof ze Bieke ging wurgen, maar juist dan kwam kruidenier Octaf De Bolle binnengestapt. Achter hem schuifelde zijn moeke mee, een krom vrouwtje met een gezicht als een vergeten rozijn.“Speciaal voor moederdag!” riep Octaf trots terwijl hij een boeket verwelkte rozen omhooghield. De bloemen hingen slap naar beneden alsof ze onderweg gestorven waren.“Die bloemen zijn kapot,” zei Robby.“Dat noemt vintage,” antwoordde Octaf beledigd.“En hoeveel kost die miserie?” vroeg Nonkel Juul.“Vijftig euro.”“VIJFTIG?!”Moeke De Bolle knikte ernstig. “Ze zijn beperkt houdbaar.”“Dat zie ik!” bulderde Juul.

Tien minuten later zat iedereen ruzie te maken, had Annie de cactus buiten gegooid en verkocht Octaf toch nog twee boeketten aan de pastoor, die dacht dat het rouwbloemen waren.

Aan alle moeders een fijne moederdag gewenst.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 Responses to Het is moederdag !

  1. ms's avatar ms schreef:

    Annie? Juul is haar kind niet. Bieke ook niet. Waar blijft haar zoontje met een attentie ? Alles zo opgedrongen en dan denken dat je dat mag eisen … 🙄🫤😁

    Geliked door 1 persoon

  2. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    ik vind bieke de max, en die annie, die moet bij haar thuis gaan wonen, of heb ik iets gemist over haar man?

    Een @->- voor je.

    Geliked door 1 persoon

  3. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Het is Moederdag, sommige krijgen een kaktus en een gegeven paard, Annie mag je niet in de bek kijken.
    Hier geen kaktus of zoiets, want ik ben geen moeder. Hans

    @ Flip Fluitketel, klopt helemaal.

    Geliked door 1 persoon

  4. bertjens's avatar bertjens schreef:

    Proest…… 😁😄

    (bedankt voor de aanbeveling)

    Like

  5. ymarleen's avatar ymarleen schreef:

    Chrysanten en cactussen, liever dat laatste toch.

    Geliked door 1 persoon

  6. Een stekelige cactus
    voor wie haar soms geweld aandoet 😎

    Geliked door 1 persoon

  7. Peter Grey's avatar Peter Grey schreef:

    Geweldige aflevering!

    Geliked door 1 persoon

  8. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Het verliep hier gelukkig wat milder, er is trouwens een cactus die de schoonmoeder zetel genoemd wordt, dat zegt wel iets.

    Geliked door 1 persoon

  9. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Hoop dat het hier wel wat anders gaat verlopen 🙂

    Geliked door 1 persoon

  10. Yova's avatar Yova schreef:

    Moederdag is zeker prachtig om kadootje geven. Als maar kleinigheid is. Wij hebben helaas geen moeder meer. Fijne dag.

    Geliked door 1 persoon

  11. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Het is en blijft een lastige ‘vier-dag’ die uit de VS overgewaaide Moederdag…. Maar ach, als kinderen daarmee hun moeder kunnen of willen eren, prima…Desnoods met een cactus..

    Geliked door 1 persoon

  12. Wat een subtiel cadeau van Bieke voor Annie. 😂

    Fijne dag.

    Geliked door 1 persoon

  13. shivatje's avatar shivatje schreef:

    De rust ontaard in ruzie door zo een mooie cactus. 🌵
    Bieke heeft het weer gedaan. 😟

    Aum Shanti

    Geliked door 1 persoon

  14. John's avatar John schreef:

    Een cactus gooi je toch niet buiten! Het zijn prachtige planten.

    Geliked door 1 persoon

  15. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    een pracht moederdag daar , vergeten rozijnen zijn er zelfs hihihi
    een mooi kado van Bieke ook 🙂
    er werd flink gelachen , en dat is altijd goed

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.