
Na een winterslaap werd maandag de mooimaker in mij terug wakker. Even mijn hesje en hulpmiddelen van onder het stof gehaald en daar ging ik.
Het was voormiddag en de mist was verdwenen. Lekker onder de zon. Ik trok naar het speelpleintje en trof daar een grote hoeveelheid troep aan. In no time had ik een volle zak. Zo te zien had men daar ook van de mooie lentedagen genoten, maar opruimen stond niet in hun agenda.
Ik zal dus weer regelmatig de straat op gaan om zwerfvuil op te ruimen.
Zaterdag 28 maart is er de grote lenteschoonmaak op het Hof van ’t Hennkene waar zich het buurthuis bevindt. Met zijn allen zal men de buurt proper maken. Ik ben al gevraagd mee te werken. Dus dat belooft voor zaterdag.
Tot de volgende.
🙂

Heel goed van jou. En mooi dat onze wereld nog zoveel vrijwilligers kent die de troep van anderen opruimen.
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig! Fantastisch! En dikke duim dat je dit doet!
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig dat je dat doet hoor, voor Pasen alles nog even netjes maken.
LikeGeliked door 1 persoon
En ik snap nog steeds niet waarom het nodig is, mensen zouden hun troep niet zomaar neer moeten gooien.
LikeLike
Je bent goed bezig, en ook nog actief.
LikeLike
Mooie inzet telkens weer opnieuw te gaan opruimen .Wanneer gaat het eens veranderen dat mensen zoveel rotzooi achterlaten.
LikeLike
Zo hou je de boel mooi netjes en schoon, anders zou het omkomen.
LikeLike
De de grote lenteschoonmaak is ook hier gedaan en is een belangrijk onderdeel van onze sociale omgeving.
Want waar vuil ligt komt steeds meer vuil, zo ook hier de buslijnen zijn gewijzigd en nu bij een nieuwe halte hier voor de deur ontstaat gelijk zwerfvuil. Hans
LikeLike
Heel goed van jou dat je dit doet! Ook al is het triest dat dit nodig is.
LikeLike
goeie zielen doen goed werk!
LikeLike
Ik vrees ervoor, dat hoeveel troep je ook opruimt, hoe meer troep er bij komt…
Het is dus dweilen met de kraan open.
LikeLike
Succes zaterdag en ik hoop dat het weer wat beter is dan vandaag. Het is schitterend werk wat jullie doen.
LikeLike
Vind het altijd toppertjes die de zooi van anderen opruimen.
Zou niet nodig moeten zijn maja daar denken ze niet allemaal zo over.
s6 zaterdag
LikeLike
zo erg dat mensen nog altijd hun afval niet in een vuilnisbak gooien of meenemen naar huis
LikeLike
Toch jammer dat zo veel mensen al die rommel zomaar weggooien. Gelukkig zijn er nog anderen zoals jullie die het nog willen opruimen.
LikeLike
Heel goed bezig, nu nog de vuilmakers tot inkeer brengen…
LikeLike
Ik begrijp niet waarom het voor sommigen zo moeilijk blijkt te zijn. Het is toch gewoon een automatisme? 🙂
LikeLike
Er moesten meer mensen zijn zoals jij …
LikeLike
Is hartstikke goed van jou natuurlijk.. maar ik vind het maar stom dat mensen hun éigen troep niet gewoon achter zich opruimen.
LikeLike
Goed bezig maar wel erg dat mensen het precies nooit leren.
LikeLike
goed bezig Suske….
LikeLike
Je hebt weer een goede daad verricht! Het gekke is: hoe meer zooi ik hier opruim (tijdens rondje Rosa) hoe meer erbij komt. Jij was goed bezig.
LikeLike
Het was er goed weer voor. Hoe mooier het weer, hoe meer zwerfvuil, denk ik wel eens.
LikeLike
Natuurlijk is dat mooi en dankbaar werk. Maar waar zijn de gemeenteambtenaren die dit werk voor hun beroep moeten doen?? Wij betalen hier in NL een godsvermogen aan reinigingsrechten, vuilstort etc. Wat ik vooral zie is dat men er steeds minder voor doet en ook wijst op jouw burgerplicht om vuil van anderen op te ruimen. Is bij mij aan het verkeerde adres gericht. Wie betaalt, bepaalt…. En gezien de elk jaar stijgende hoogte van die lasten verwacht ik dat de gemeente deze taken met verve uitvoert…
LikeLike
mogge Suskegoed bezig weer het is een schande dat het nodig is gggrrrgeniet de dag
LikeLike
Ik doe het zelf ook als ik wndelingen maak… en hier in de wijk loopt met regelmaat een bejaard echtpaard die het tot een wekelijkse taak heeft gemaakt …
Al is en blijft het wel triest dat het nodig is…
LikeLike
🙏👍
Aum Shanti
LikeLike
Ik zag hier in de buurt ook zwerfvuil opruimen dan liep met hond ook erbij. Dezelfde stok als daar op de bank. Zijn zeker goed bezig. Er word dan ook erger. Ik heb zelf grote karton opgeruimd. Lagen zeker 5. Schande. bIj jou is dan ook zo. Erger me dood aan zwerfvuil.
LikeLike
Goed bezig! Hier lopen we ook regelmatig, maar het lijkt alsof er alleen maar meer troep bijkomt. Heel erg veel mensen geven er niet om.
LikeLike