
Deze morgen fietse ik langs de oude gebouwen van het vroegere Heilig Hartziekenhuis. Men is er druk bezig met de afbraakwerken.

De afgelopen tijd werd er 700 ton asbest uit het gebouw gehaald. Na de sloopwerken start de bouw van de nieuwe woonbuurt ’t Groen Hart. Enkel de zuidelijke vleugel zal nog overeind blijven. Die wordt omgebouwd tot een duurzaam appartementsgebouw.

Daarnaast komen 3 nieuwbouwblokken, waar de Kortrijkse zorggroep Heilig Hart onder meer assistentiewoningen en een woonzorghotel wil onderbrengen. Aan de Wilgenstraat tenslotte, zouden een 40-tal sociale woningen komen. Een groot deel van het terrein – dat nu vooral verhard is – zal heraangelegd worden als park.
In de zomer van 2025 zou de bouw starten, in 2028 zouden de eerste bewoners er kunnen intrekken.
Een project dat ik zal volgen tijdens de werken. Daar zal ik dan weer foto’s van plaatsen hier en op sociale media.
Fijne dag verder en tot de volgende.
🙂

Uitkijkend naar de omkadering met (veel?) groen, terwijl er een goede opvang voorzien wordt voor zieken, ouderen en zwakkeren in de gemeenschap.
LikeGeliked door 1 persoon
het hoofdappartementsblok wordt nog hoger dan de roelevard.
LikeGeliked door 1 persoon
Roeselare zal nog vol hoogbouw komen te staan.
LikeLike
Ook hier sloopte men ziekenhuizen. Voegde de specialismen samen in heel grote medische units om zo efficienter te kunnen werken. En soms bouwde men de boel om tot appartementengebouwen…In tijden van woningnood mag en moet men doorpakken…..Maar veel herinneringen verdwijnen…
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een best project joh, drie jaar.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Net als hier de twee ziekenhuizen zijn gesloopt en er een ZH voor terug kwam.
Het Heilig Hartziekenhuis heeft een goede herbestemming, wonen blijft noodzakelijk. Hans
@ AI daar gaan we nog heel wat mee beleven.
LikeGeliked door 1 persoon
Ach daar breekt je hart van
LikeGeliked door 1 persoon
En alhier zijn ze ook druk doende het voormalige ziekenhuis af te breken, en ook hier blijft het oude gedeelte staan.
LikeGeliked door 1 persoon
Bijzonder, want dit is het enige gebouw waar ik ooit binnen ben geweest in Roeselare. Héél lang geleden toen de vader van mijn dochter sukkelde met zijn knieën en hij daar geholpen kon worden.
LikeGeliked door 1 persoon
Leuk! Zo’n groot bouwproject is altijd interessant.
LikeGeliked door 1 persoon
een groot project Suske
maar wie is de bouwheer?
LikeGeliked door 1 persoon
Hier een link naar de site van de projectontwikkelaar :
https://tgroenhart.be/
LikeLike
De buurt zal er op vooruit gaan als er behalve de bouw van nieuwe woningen en appartementen ook een parkachtige omgeving aangelegd wordt.
LikeGeliked door 1 persoon
tegen dan zullen assistentiewoningen en sociale woningen nog meer nodig zijn, en leuk met een park er bij, tenminste als het wat meer is dan twee bomen 😉
LikeGeliked door 1 persoon
De plannen klinken niet verkeerd, vooral wat groen aanleggen is niet verkeerd.
LikeGeliked door 1 persoon
Amai, ze vliegen er daar serieus in !
Het zal wel nodig zijn, want er is een grote nood aan betaalbare, sociale woningen.
LikeGeliked door 1 persoon
dat wordt inderdaad een behoorlijk groot project. Ik ben benieuwd.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat wordt leuk om te volgen!
LikeGeliked door 1 persoon
Da’s een groot project. Fijn dat er ook gedacht wordt aan meer groen. Zal de buurt gen goede komen.
LikeGeliked door 1 persoon
Het zal inderdaad een hele verandering zijn met dat groen. Nu is het één en al beton.
LikeGeliked door 1 persoon
ha die Suske
goede zaak om woningen en zo meer neer te zetten , er zal vast wel al een nieuw ziekenhuis zijn , zonder asbest
rustige middag groet
LikeLike
Het “nieuwe” ziekenhuis is al in gebruik van 2020
Daar heb ik toen over geschreven :
LikeGeliked door 1 persoon
dat was mij ff ontschoten
LikeGeliked door 1 persoon
Men kan niet alles onthouden.
LikeGeliked door 1 persoon
ik vergeet meer en meer 🙂
LikeLike
Een groots plan…maar huizen zijn nodig
LikeGeliked door 1 persoon
maar goed ook dat ze dat gebouw afbreken met zoveel asbest.
LikeGeliked door 1 persoon
Serieus project.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat zijn serieuze werken daar.
LikeGeliked door 1 persoon