Vrijwillig(er) !

Woensdag in de voormiddag deed ik de boodschappen voor VOC Opstap. Iedere week krijg ik via mail de boodschappenlijst. Daarmee gewapend trek ik er dan op uit. Het is zo’n beetje een routine geworden. De producten die nodig zijn weet ik liggen en zo ben ik vlug weer buiten. Aangekomen in Opstap help ik alles op zijn plaats leggen. Nog wat napraten en het zit er weer op.

De lijst ontving ik dinsdagmiddag. Normaal gezien zou ik de boodschappen in de namiddag doen, maar ik had beloofd met iemand naar de Sociale Kruidenier, voorheen de voedselbank, te trekken. Die man ken ik niet zo goed maar zijn vriendin dan weer wel. Normaal gezien zou de man alleen meegaan, maar zijn vriendin was thuis van werk wegens “migraine”. Als je maar weet waar je hoofdpijn van kan krijgen. Soit. Enkele uren later waren we terug met etenswaren waar de man het een tijdje mee moet doen. (Ze wonen dus niet samen. Zij werkt, maar hoelang nog ?)

De foto werd zondag genomen terwijl ik naar Oppost stapte voor het “geefplein”. In Oppost bevindt zich ook de Sociale Kruidenier.

Dit was het dus voor vandaag. Alvast een fijne donderdag en tot de volgende.

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to Vrijwillig(er) !

  1. Een sociale kruidenier… wat verzinnen ze al dan niet de dag van vandaag 🙂

    Geliked door 1 persoon

  2. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Mooi uitkijkje over het water onderweg.
    wat zijn mensen toch creatief in verhullende namen verzinnen, Sociale Kruidenier voor de voedselbank maakt het fenomeen niet mooier, alleen de naam.

    Geliked door 1 persoon

  3. ZON-nebloem's avatar ZON-nebloem schreef:

    echt iets voor je, je bent een goed mens
    Een @->- voor U.

    Geliked door 1 persoon

  4. די מריו's avatar די מריו schreef:

    De Sociale Kruidenier, wat een mooie benaming. Jij bent weer goed bezig geweest voor de samenleving.

    Love As Always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  5. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Een goede daad van je boodschappen doen voor VOC Opstap.
    De Sociale Kruidenier lijkt het steeds maar drukker te krijgen.
    Een leuke foto, leuke visstek. Hans

    @ nou laat de lente maar komen.

    Geliked door 1 persoon

  6. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Je doet veel voor anderen. Waren er maar meer zo.

    Geliked door 1 persoon

  7. picpholio's avatar picpholio schreef:

    Altijd leuk als je iemand uit de nood kan helpen hé… het zal ook heel erg gewaardeerd zijn denk ik.

    Geliked door 1 persoon

  8. Peter Grey's avatar Peter Grey schreef:

    Nuttige werken gedaan dus weer. Het begrip Sociale kruidenier is voor zover ik weet nog niet tot hier doorgedrongen.

    Geliked door 1 persoon

  9. Kakel's avatar Kakel schreef:

    Jij bent je gewicht dubbel en dwars in goud waard! Mooie foto. Vooral omdat de waterkant rond loopt. De Sociale Kruidenier klinkt mensvriendelijker dan de Voedselbank.

    Geliked door 1 persoon

  10. marylou's avatar marylou schreef:

    Mooie foto en jij mag wel eens extra in” the picture “gezet worden als vrijwilliger. Wat jij allemaal doet voor anderen. Chapeau!

    Geliked door 1 persoon

  11. Je bent weer goed bezig daar!
    Een prettige dag verder.

    Geliked door 1 persoon

  12. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    De naam hoorde ik niet eerder, maar is een mooie passende naam
    En jij blijft maar helpen hè…sjappoo

    Geliked door 1 persoon

  13. mizzD's avatar mizzdieke schreef:

    Ik blijf het zeggen.. het is erg dat het nodig is, maar zoláng het nodig is ben ik blij met vrijwilligers zoals jij!
    Sociale kruidenier.. kreeg ‘voedselbank’ een slechte naam? ik heb dat hier nog niet gehoord.

    Geliked door 1 persoon

  14. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Een hele mooie foto plaats je hier. En goed bezig Francky.

    Geliked door 1 persoon

  15. Jan Sierhuis's avatar Jan Sierhuis schreef:

    Ook jij een fijne dag!

    Like

  16. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    wat zou onze maatschappij zonder vrijwilligers zijn Suske ?

    knappe foto plaatste je er bij

    groeten

    Geliked door 1 persoon

  17. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Jij doet een hoop goed werk Suske, een mooie foto hoor!

    Geliked door 1 persoon

  18. ms's avatar ms schreef:

    Bij ons heet dat Twinkelke. En er is wel altijd veel volk binnen. Een teken van deze tijd?

    Geliked door 1 persoon

  19. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    Mooi dat je zo behulpzaam bent
    Altijd beter om te kunnen helpen dan geholpen moeten worden, zei m’n mama altijd
    Momenteel doe ik wat boodschappen voor een bejaard dametje hier in de straat of ga eens een half uurtje bij haar zitten voor gezelschap
    Meer kan ik niet doen

    Geliked door 1 persoon

  20. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Je bent hard bezig als vrijwilliger.

    Geliked door 1 persoon

  21. John's avatar John schreef:

    Jij bent ook weer goed bezig geweest. Vrijwilligerswerk is goed voor een ander, maar ook voor jezelf.

    Geliked door 2 people

  22. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    goed werk wat jij als vrijwilliger doet
    Sociale Kruidenier is een mooie naam voor de voedselbank

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.