Eerste sneeuw !

Zondag vlak voor de middag viel zoals voorspeld de sneeuw. Ik fietste net naar huis en leek dra een sneeuwman op de fiets. De ijskoude wind deed de rest. Gelukkig bleven de straten vrij van sneeuw. Alleen de struiken en gras kregen een mooi wit tapijt. De daken van de huizen ook trouwens, maar daar rijd ik niet op. Ik ben tenslotte de sint niet. Even een foto van achter ons huis.

Dit beeld doet me aan het lied van Jan De Wilde denken wat ik hier laat horen : Eerste sneeuw !

Rest mij jullie een fijne maandag toe te wensen.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 Responses to Eerste sneeuw !

  1. marylou's avatar marylou schreef:

    Hier is slechts een toefje sneeuw gevallen en die was even vlug weg als hij gekomen was

    Geliked door 1 persoon

  2. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Hier is ook ongeveer even veel sneeuw gevallen, maar ondertussen al weer verdwenen.
    Een prachtig lied van Jan De Wilde. Hans

    Geliked door 1 persoon

  3. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Het mocht geen naam hebben hier, en niet zoals voorspeld in de middag maar pas in de vroege avond. Een sneeuwpop maken zal echt moeten wachten. Een heel mooi stukje muziek bij dit liedje!

    Geliked door 1 persoon

  4. doriske's avatar doriske schreef:

    hoe het komt weet ik niet maar telkens het sneeuwt, maakt dat het kind in mij weer wakker.
    zolang ik er niet door moet rijden, vind ik het heerlijk.

    Geliked door 1 persoon

  5. Gelukkig kan Jan De Wilde nog wat over sneeuw zingen, want hier is alles al lang weggesmolten…

    Geliked door 1 persoon

  6. Kakel's avatar Kakel schreef:

    Voor je het weet zie je er uit als de vreselijke sneeuwman! En dan ook nog gans bevroren. Hier is geen vlok gevallen…

    Geliked door 1 persoon

  7. Wij moesten tot tien uur ’s avonds wachten op de eerste sneeuw. Intussen ie het meeste alweer verdwenen.

    Like

  8. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Ik voel me ook zo blij als het sneeuwt, net als in het prachtige liedje van Jan De Wilde!
    Helaas is de sneeuw hier al verdwenen…

    Geliked door 1 persoon

  9. ms's avatar ms schreef:

    Gisterenmiddag pas vielen er vlokjes. Vanmorgen gingen ze verder waar ze gisteren gebleven waren.

    Geliked door 1 persoon

  10. Hier hadden we vannacht sneeuw. Toen ik ging slapen was alles wit en ongerept. Nu is het meeste alweer weg. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  11. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Ha het was hier niet de eerste sneeuw, maar leuk om te luisteren.
    Goede start van de nieuwe week

    Geliked door 1 persoon

  12. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Mooi om te zien vanachter het raam Suske, hier geen vlokje gezien hoor.

    Like

  13. Onbekend's avatar Anoniem schreef:

    Maar om door te fietsen is het niet zo makkelijk.

    Like

  14. willyfotoblog's avatar willyfotoblog schreef:

    Een mooi klassiek nummer van Jan De Wilde Suske

    Prettige dag

    Like

  15. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Het was schoon, maar het was wat kort. En nu is het aan het regenen, dus al het wit zal rap verdwenen zijn.

    Like

  16. mizzD's avatar mizzdieke schreef:

    Het was hier maar een uurtje zo.. daarna werd de sneeuw regen en was alles snel verdwenen. Er schijnt nu weer wat aan te komen, maar of het sneeuw of regen is weet WeerOnline nog niet hehe. Voor mij hoeft die sneeuw trouwens niet hoor.. vind het tegenwoordig meer gevaarlijk dan mooi.

    Like

  17. Hier ligt het ook.. Gelukkig niet op de straat idd.

    Love As Always
    Dimario

    Like

  18. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    altijd mooi om zien die sneeuw
    zolang het maar niet te glad wordt of papperig

    Like

  19. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Jan weet het zeker, de eerste sneeuw is leuk…

    Like

  20. John's avatar John schreef:

    Hier viel dus echt niets. Ja, misschien 6 vlokken. Net viel er hier ijzel achtige rommel.

    Like

  21. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    ja ook hier kwam er wat sneeuw , maar pas in de avond , en ik hoefde er niet uit 🙂
    passend lied vond je er bij

    geniet de dag

    Like

  22. Flavie's avatar Flavie schreef:

    Inderdaad… gelukkig bleven de wegen sneeuwvrij! Geen fan om door de sneeuw te rijden.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.