Woensdag ging de bel. Voor mij stond de tuinman. Hij onderhoudt zowat alle tuinen in onze straat en omgeving. Of het paste voor mij. Natuurlijk ! Hij nam zijn materiaal en begon met het snoeiwerk. De boom op de foto was afgelopen jaar in korte tijd uit zijn voegen gebarsten en nam teveel plaats in beslag.

Op de volgende foto zie je het resultaat. Er werden nog enkele bomen en struiken onder handen genomen. Toen was het donker. Binnenkort komt hij terug om al de takken enz op te ruimen. Volgend jaar zullen we weer meer ruimte hebben rond ons huis.

Rest mij jullie een fijne vrijdag toe te wensen en alvast tot de volgende. Dan is het weer eens weekend.
Groetjes.
🙂

Snoeien is af en toe eens nodig he!
LikeGeliked door 1 persoon
das wel handig, een tuinman die zichzelf presenteert.
elk jaar moet ik de mijne ettelijke keren bellen vooraleer hij afkomt.
LikeGeliked door 1 persoon
die stond er heel weelderig bij, hij zal koud hebben nu
LikeGeliked door 1 persoon
Hier komt de tuinman binnenkort heeft hij gemeld
LikeGeliked door 1 persoon
Durf te snoeien, dan heb je later weer een mooie tuin.
De struiken hebben nu weer ruimte om groeien. Hans
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ben ook aan het snoeien geweest en het geeft nu al meer ruimte.. alleen is het zo koud dat ik nu niet in de tuin ga zitten.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Nou dat is inderdaad rigoureus aangepakt . Maar in het voorjaar dan weer veel jong groen.
LikeGeliked door 1 persoon
Da’s de bedoeling : zowel ruimte maken voor het groen in de tuin als wijzelf.
LikeLike
Laat iets van de rommel liggen, dat vinden egels prettig…
Ziet er weer netjes uit!
LikeGeliked door 1 persoon
Opgeruimd staat netjes.
LikeGeliked door 1 persoon
Goed dat je hulp kreeg. Het ziet er echt veel ruimer uit.
LikeGeliked door 1 persoon
Zo, jullie tuin kan er weer tegen!
LikeGeliked door 1 persoon
Nog enkele ingrepen, het snoeisel opruimen en de tuin is klaar voor de lente van volgend jaar.
LikeGeliked door 1 persoon
Je tuintje oogt meteen ook weer een stuk ruimer.
LikeLike
Veel handen maken werk licht…ja het afvoeren is nog een ding hè.
s6 ermee en fijn weekend
LikeLike
Als ik onze struiken zo zou kortwieken kreeg ik twee weken eenzame opsluiting op water en brood…
LikeLike
Is dat een vuurdoorn? die kunnen echt flink hard gaan en die hebben venijnige stekels. Ik heb er in de voortuin een haagje rondom een rododendron van staan en die hou ik goed bij, anders kunnen we dat voortuintje niet meer in zonder gestoken te worden hehe.
Ziet er weer goed uit.. fijn dat je er deskundige hulp bij hebt.. ik heb ook zo’n aardige buurman, die doet geregeld onze ligusterhaag meenemen als ie z’n eigen haag snoeit. Vice versa ook wel hoor.. is mooi toch, mekaar een beetje helpen de boel mooi te houden?
LikeLike
Die rechter boom kan ook wel wat minder.
LikeGeliked door 1 persoon
Geweldig dat ze dat komen doen hoor!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, struiken zijn wel mooi in de tuin, maar ze nemen vaak al snel teveel ruimte in beslag.
LikeGeliked door 1 persoon
snoeien ..is vakwerk Suske
goed dat je er iemand voor hebt
groeten
LikeGeliked door 1 persoon
Hier moet ik alles zelf doen, heel vreselijk omdat ik totaal geen verstand heb van tuinieren.
LikeGeliked door 1 persoon
Die werken in weer en wind.
LikeLike
Ik werk mee met de tuinman. Volgende stap is alle snoeiafval wegbergen en het is een hoop hoor.
LikeLike
Die is inderdaad flink gekrompen. De tuinman heeft hard gewerkt!
LikeLike
Hier doen we het allemaal zelf. Veel leuker om met je eigen tuin bezig te zijn.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik werk mee met de tuinman. Volgende stap is alle snoeiafval wegbergen en het is een hoop hoor.
LikeLike
Het ziet weer netjes uit. Het is ook tijd voor snoeien. Houden wel bij. Zat wel vol met rode balletjes erin. Rommel maken hoort erbij. Fijn weekend.
LikeGeliked door 1 persoon
Tsja, je moet eerst rommel maken voor het er beter van wordt.
LikeLike
Onze tuin ligt momenteel vol van de “rommel”. Gelukkig wordt die zo vlug mogelijk opgeruimd.
LikeLike
mogge Suske
wat een verschil , je hoeft je niet af te vragen wat de tuinman gedan heeft
hopelijk word tie komend voorjaar weer net zo mooi als dat het was
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon