Tante Martha : Juul, ga je mee naar de hoogmis ?
Nonkel Juul : ge weet toch dat ik niet tegen wierook kan ?
Tante Martha : we zullen maar zwijgen over dingen die je wel kan verdragen.
Ernest : groot gelijk dat je niet naar de hoogmis gaat. Wat daar verteld wordt is heidens !
Erna : gaat dienen evangelist hem hier nu ook komen moeien ?
Flip : tijd voor een plaatje op deze zondagmorgen.
Meer over deze groep uit de jaren ’60 kan je hier lezen.
Fijne zondag.
🙂

Als ex-katholiek kind weet ik nog wel wat een Hoogmis was. Indrukwekkend geheel in een kathedraal met 2000 zeer gelovige lieden die trouw nog alles volgden wat de Kerk voorschreef. Wat ging dat snel in de jaren 60. Het geloof brokkelde af, net als de stenen in de hoge toren van die grootste kerk van onze stad. In de jaren 70 gesloopt. En het geloof ontmanteld….nog steeds gaande…Omdat men in Rome niet goed begrijpt hoe men zichzelf moet veranderen en verkopen om mensen weer in de enige echte Leer te krijgen….
LikeLike
ik heb dit liedje nog nooit gehoord, maar ik zou de radio ook afzetten
en in de kerk, met al die pastoors, je weet niet meer wat te denken
Een @->- voor U.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat nummer heb ik al een tijdlang niet meer gehoord.
LikeGeliked door 1 persoon
Volledig onbekend voor mij.
LikeGeliked door 1 persoon
Netjes in pak allemaal…
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Flip is er gelukkig bij om tijdens de mis iets te knabbelen te hebben.
Incense & Peppermints wie is er niet gek mee. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: https://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”
LikeGeliked door 1 persoon
Een heerlijk deuntje voor als je nog lekker in je bed ligt en kan uitslapen.
LikeGeliked door 1 persoon
Zalig toch, die glitter & glamour periode 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Dit is nou een band en een liedje waar ik nog nooit van gehoord heb. Frisse jongens! De gitarist. lees ik, is later bij Lynnard Skynnard beland. 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
En die laatsten hadden dan weer pech door neer te storten met hun vliegtuig.
LikeGeliked door 1 persoon
Een vreemde voor mij dit nummer en de groep…dat houden we maar zo 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Wij moesten naar de vroegmis. De hoogmis was te laat om het noeneten te kunnen klaar maken. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
dat zullen ze in de hoogmis niet draaien Suske
prettige dag
LikeGeliked door 1 persoon
19 november.. hoogmis? wat is dat dan weer voor dag waar ik niks van weet? 😉
Al die katholieke mis-dagen.. wat heeft een mens er aan? niemand gaat nog naar de kerk volgens mij.
LikeGeliked door 1 persoon
Deze plaat verdiend het niet om gedraaid te worden, ik vind hem bar slecht.
LikeGeliked door 1 persoon
Voor die tijd een leuk nummer. Als ze het in de kerk zouden spelen zou ik nog niet naar de hoogmis komen.
LikeGeliked door 1 persoon
Als dit nummer bij de hoogmis gebracht wordt zit ik in de kerk hoor. De naam van de groep zegt me niets maar het nummer ken ik wel en is heel prettig om te horen.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
voor mij ook geen hoogmis zelfs geen laagmis , er is veel mis in de kerken over de wereld 😦
muziek mij niet bekend , zou het ook niet dagelijks draaien 🙂
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon