Veranderingen !

Vorige week fietste ik even richting Rumbeke. Meer bepaald naar de omgeving waar ik opgegroeid ben.

Van die tijd is er bijna geen spoor meer terug te vinden. Alles afgebroken en vervangen door industrie.

De laatste boerderij is ook verdwenen. Hoe het er nu uitziet daar waar ik met mijn ouders woonde kan je op de bovenste foto zien.

Roeselare en deelgemeenten lijken in een ijltempo te veranderen. Overal werken of nieuwbouw. Een reden om nog maar eens er op uit te trekken met de camera van mijn smartphone.

Fijne dinsdag.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

21 Responses to Veranderingen !

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Dit is een verhaal dat wij allemaal kunnen schrijven. Het verleden veelal uitgewist, de vooruitgang maakt dat alles wat was moest verdwijnen en plaats moest maken voor nieuwbouw of anderszins. Zelfs de vaderlandse geschiedenis wordt gewist, uitgegumd, behalve als het een politiek doel dient om zaken uit te vergroten. Maar verder?

    Geliked door 1 persoon

  2. Flavie's avatar Flavie schreef:

    Het is overal, ongelooflijk hoeveel nieuwe woningen/appartementen erbij komen op een korte tijd.

    Geliked door 1 persoon

  3. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Veel plaatsen worden onherkenbaar. Soms een beetje jammer…

    Geliked door 1 persoon

  4. fotorantje's avatar fotorantje schreef:

    landbouwgronden worden veel verkocht, geen opvolgers meer
    Rumbeke ken ik enkel van het mooie kasteel en het vele groen

    Geliked door 1 persoon

  5. די מריו's avatar די מריו schreef:

    In mijn geboortedorp is bijna alle oudbouw van mijn jeugd vervangen door nieuwbouw. Zonde.

    Love As Always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  6. Hans's avatar Hans schreef:

    Toch wel jammer dat je herinneringen letterlijk zijn gewist.
    Hier zitten we met het stilleggen van de bouw door de milieu eisen. Hans

    Like

  7. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Het is in Nederland al niet anders. Steden groeien steeds meer aan elkaar vast en van groen is nog nauwelijks sprake.

    Geliked door 1 persoon

  8. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Hier worden de weilanden vol gezet met huizen, en daarna vraagt men zich af waarom het zo druk op de snelwegen en in de trein wordt, zonder daar iets aan te doen.

    Geliked door 1 persoon

  9. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Wonen en werken wordt steed meer gescheiden, en dat is maar goed ook.

    Geliked door 1 persoon

  10. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Ze blijven bouwen…ten koste van wat ?

    Geliked door 1 persoon

  11. Karel's avatar Karel schreef:

    ha die Suske
    een zeer bekend fenomeen in vele zo niet alle gemeenten , ten goed of ten kwade het gaat gewoon door 😦

    ruststand groet

    Geliked door 1 persoon

  12. bertjens's avatar bertjens schreef:

    Dat herken ik.
    Alle weilanden achter ons vroegere huis staan vol woningen.😟

    Geliked door 1 persoon

  13. Het is hier niet veel anders of beter in dat opzicht. We zullen er wel in mee moeten, Suske.

    Geliked door 1 persoon

  14. Hilde's avatar Hilde schreef:

    Zo’n bezoek aan je vroegere woonplaats kan al eens verrassend uitpakken. Ik kan het me goed voorstellen. Al helemaal als het een tijdje geleden is, dat je er nog bent geweest. Het inspireert me!

    Geliked door 1 persoon

  15. ms's avatar ms schreef:

    Als je ergens een poos niet geweest bent, moet je al op google maps gaan kijken. 😦

    Geliked door 1 persoon

  16. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Eerst breken ze alle huizen af voor bedrijven en kantoren.. en nu die allemaal leeg staan, omdat men meer thuis is gaan werken en er eigenlijk weer meer huizen nodig zijn, moet dat omgedraaid gaan worden, maar zo werkt het blijkbaar niet.
    Zonde als je hele woonverleden zo verdwenen is.. ik heb dat met alle scholen waar ik gegaan ben.. allemaal afgebroken. Maar zowel m’n geboortehuis als dat waarin ik ben opgegroeid zijn er nog.

    Geliked door 1 persoon

  17. marylou's avatar marylou schreef:

    Nergens iets te zien van bouwstop en nog altijd sneuvelen bossen

    Like

  18. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    De bouwwoede kent geen grenzen.

    Geliked door 1 persoon

  19. Patrick's avatar Patrick schreef:

    Vele plaatsen zijn onherkenbaar geworden als je er een tijd niet geweest bent.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.