
Ons toilet benede is aangesloten op de regenput. Dit regelde Klusjesman destijds voor ons en installeerde de pomp (zie foto).
Vorig jaar kreeg de pomp kuren, maar door de stekker even uit het stopcontact te trekken en weer in te stoppen was het euvel verholpen.
Maandagmorgen bleek dat de pomp de geest gegeven had. Gezien klusjesman reeds enkele jaren wijlen is moesten we iemand anders aanspreken. Dan maar de firma die onze verwarmingsketel geinstalleerd heeft contacteren. Die zond de dag erop iemand om ons uit de nood te helpen. Nadat hij alles gecontroleerd had resette hij de pomp en die deed het weer.
Een handleiding hebben we niet en dat er een resetknop aanwezig is wist geen van ons. Dit weten we dus ook weer en kunnen we weer naar hartelust “sassen”. Positieve noot is dat we voorlopig geen nieuwe pomp moeten installeren. Weer wat geld gespaard.
Groetjes en fijne woensdag.
🙂

Ik ken dit systeem helemaal niet. Ben verbaassd dat je een pomp nodig hebt voor zoiets. Nooit eerder gezien… Maar goed dat het ding het weer doet. Heeft die geen onderhoud nodig trouwens? Een drupje olie doet af en toe wonderen…
LikeGeliked door 1 persoon
Voorlopig lijkt geen onderhoud nodig te zijn. De vakman die langskwam zou dat wel gezegd hebben.
LikeLike
Oef gelukkig geen nieuwe pomp!
LikeLike
2 keren geld gespaard, geen nieuwe pomp nodig en het regenwater valt nog altijd gratis uit het hemelsluizen.
LikeGeliked door 1 persoon
Gelukkig werd het probleem vrij vlug opgelost
LikeLike
Het is een handig systeem je eigen water oppompen.
De motor wordt ook ouder en zal meer stroom op gaan nemen door slijtage in lager en rubbers.
Daarom slaat de resetknop (thermische beveiliging) eruit, komt door de hogere stroom Hans
LikeLike
Een mens leert elke dag bij en gelukkig weer wat geld gespaard, doordat de pomp het opnieuw doet.
LikeGeliked door 1 persoon
Al doende leert men, behalve op het toilet.
LikeGeliked door 1 persoon
gelukkig eenvoudig opgelost
LikeGeliked door 1 persoon
Wij wilden dat in 2007 ook bij de verbouwing maar die aannemer hebben we uiteindelijk de deur gewezen. ;-Sedertdien doen wij dat, als we goesting hebben tenminste, met emmers en heet ons pomp “armen”. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een goed systeem eigenlijk dat je er regenwater voor gebruikt.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Niet uitgespaard maar niet uit hoeven te geven…heerlijk zo een resetknop 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Een beetje geluk met dit soort zaken heb je wel nodig, anders kost het veel geld.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat ziet er toch wel oud uit allemaal. Ik neem aan dat het water uit de regenput wordt gehaald en na passering van het toilet naar de riolering wordt gespoeld. Nu ja, het werkt weer.
LikeGeliked door 1 persoon
Klopt, zo werkt het. Oud is dat ding inderdaad. Maar zolang het werkt zijn we tevreden.
LikeGeliked door 1 persoon
Toch fijn als je dat kunt oplossen zonder dat het een nieuwe pomp kost.. al zal die monteur wél wat gerekend hebben..!
LikeGeliked door 1 persoon
De factuur zullen we vroeg of laat wel ontvangen.
LikeLike
met die vakman had je wel geluk Suske
of een geluk bij een ongeluk
prettige dag
LikeGeliked door 1 persoon
Dat was een goede meneer die je hielp. En nu weet je ook hoe het moet mocht het eens weer voorkomen.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat liep gelukkig ook al weer goed af, en dat is mooi meegenomen in deze dure tijden.
LikeGeliked door 1 persoon
Kijk, dat is toch zoals het hoort. Doorspoelen met regenwater. Zou overal ingevoerd moeten worden want zo sparen we veel goed drinkwater uit. Je hebt nu weer wat meer kennis van de pomp.
LikeGeliked door 1 persoon
Is hier bij ons ook zo’n pomp. We schakelen in de winter wel even over op stadswater, kwestie van de geïsoleerde buizen wat te beschermen als’t stenen uit de grond aan’t vriezen is.
Dat zijn de pompen uit de goeien ouwen tijd hé én dat mag wel gezegd worden want onze pomp is al bijna 50 jaar oud en doet het nog steeds super. Af en toe de druk wat bijregelen, maar toen maakten ze nog dingen die een eeuwigheid mee konden…
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een gelukje weer.
LikeGeliked door 1 persoon
Hopelijk is het niet nodig maar nu je ’t gezien hebt kan je de pomp misschien zelf wel resetten.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat kan ik nu inderdaad. Niet moeilijk maar je moet het weten.
LikeGeliked door 1 persoon
Een pomp met haperingen die gelukkig nog te resetten zijn.
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
is het toilet aangesloten op de regenput , lees ik dat goed , hopelijk is die regenput aangesloten op het riool , zal vast wel 🙂
jullie een geluk met de pomp , en geen nieuwe nodig
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon