Jan Dewilde !

In oktober gaan we de vlaamsche toer op ! Veel onbekend volk voor de ‘ollanders onder jullie en ook onder de Vlaemsche lezers dezer blog.

Jan De Wilde (Aalst, 1 januari 1944) is een Belgische zanger, tekstschrijver, gitarist en kleinkunstmuzikant. Tot zijn bekendste liedjes behoren Een vrolijk lentelied, Joke, Hè hè, Eerste sneeuw, De fanfare van honger en dorst en Walter, ballade van een goudvis.

Wat er verder met Joke gebeurd is zullen we wel nooit te weten komen. Misschien maar best.

Fijne dag verder.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

24 Responses to Jan Dewilde !

  1. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Heel bekend en prachtig nummer!

    Geliked door 1 persoon

  2. Nooit van gehoord, maar dit is best een leuk nummer.

    Geliked door 1 persoon

  3. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Ik zal het eens aan Joke laten horen, kijken of ze het kent.

    Love As Always
    Dimario

    Geliked door 1 persoon

  4. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Jan Dewilde een ontdekking voor mij door lieve Lies, terwijl ik in de Mi Amigo radio periode als Hollanders ook kennis mochten maken met de Vlaamse vedetten.
    Het is een prachtige zanger, het Vlaamse levenslied vertolkend. Hans

    Geliked door 1 persoon

  5. Koen's avatar Koen schreef:

    Ik heb hem een paar keer zien (horen) optreden toen er nog ‘kleinkunstavonden’ werden georganiseerd. Plezante avonden.

    Geliked door 1 persoon

  6. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Nog nooit van gehoord 😉

    Like

  7. Heb ik vroeger veel gehoord!

    Geliked door 1 persoon

  8. doriske's avatar doriske schreef:

    kon zijn liedjes wel smaken.

    Like

  9. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Nee, kende hem niet of ben hem vergeten. Klinkt best leuk.

    Geliked door 1 persoon

  10. marieclaire's avatar marieclaire schreef:

    Guitig koppie heeft die man. Past ook wel bij het liedje.

    Geliked door 1 persoon

  11. marylou's avatar marylou schreef:

    Ik ken de meeste van zijn liedjes, was een grote mijnheer in de kleinkunst

    Geliked door 1 persoon

  12. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Nee, onbekende artiest. Joke is trouwens wel bekend, van “Joke stop toch met koken”….

    Geliked door 1 persoon

  13. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Ik ken deze lieden ook niet….. Sorry…

    Geliked door 1 persoon

  14. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Het vrolijk lentelied.. dat is het enige liedje dat ik van hem ken.. door die ‘fallus impudicus’ die al in bloei staat haha.. daar werd weleens wat over geschreven door Vlamingen als ik zo’n paddenstoel op m’n blog had. 😉

    Geliked door 1 persoon

  15. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Deze “ollander” kende de man ook niet hoor.

    Geliked door 1 persoon

  16. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Ben geen liefhebber van kleinkunst maar ik ken Jan De Wilde uiteraard wel.

    Geliked door 1 persoon

  17. Yova's avatar Yova schreef:

    Wel goede muziek om te luisteren Suske. Ik ken deze zanger helemaal niet. Fijne dag.

    Geliked door 1 persoon

  18. Ik ken inderdaad alleen de “bekende” Belgische zangers. Leuk om met de anderen ook eens kennis te maken.

    Geliked door 1 persoon

  19. shivatje's avatar shivatje schreef:

    Joke het brengt me terug naar de mooie jaren
    Spijtig hoor je deze muziek niet veel meer

    Aum Shanti

    Geliked door 1 persoon

  20. ms's avatar ms schreef:

    Jammer dat hij enkel omwille van Joke bekend is. Hij heeft zoveel mooie dingen gemaakt, ook voor anderen.

    Geliked door 1 persoon

  21. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    mij geheel onbekend
    maar dat is niet zo vreemd
    rustige zondag groet

    Geliked door 1 persoon

  22. Patrick's avatar Patrick schreef:

    Dat is nog een hele ouwe die je vroeger wel regelmatig hoorde op de radio. Maar nu niet meer.

    Geliked door 1 persoon

  23. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Een voor mij onbekende artiest…

    Geliked door 1 persoon

  24. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Joke, wie kent ze niet. Leuk om nog eens te horen.Het allermooiste van Jan De Wilde is en blijft voor mij ‘de eerste sneeuw.’

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.