
Donderdagavond hing er een zware rookwolk boven Roeselare. Even kijken op HLN en we kwamen te weten dat er een brand woedde in een bedrijf gelegen langs het kanaal. Het is in vogelvlucht slechts enkele kilometers van waar wij wonen. Ik ben niet gaan kijken daar ik geen rampentoerist ben. Je kan de brandweermannen alleen maar in de weg lopen. De rookwolk leverde me wel een foto op voor op deze blog.
Groetjes en alvast een fijn weekend gewenst.
🙂

Op die momenten zeker niet in de weg gaanlopen en binnen blijven want asbest is gevaarlijk
LikeGeliked door 1 persoon
Pingback: Op een hete woensdag ! | De dingen des levens !
In ons groot-stedelijk gebied is altijd wel iets te doen op dit gebied. En horen we vrijwel dagelijks sirenes van de nooddiensten voorbij komen…
LikeGeliked door 1 persoon
Wekt toch altijd een zekere nieuwsgierigheid en onrust.
LikeGeliked door 1 persoon
zelfs in mijn dorp was de rook te zien.
LikeGeliked door 1 persoon
het was op het nieuws, heb het maar aan de hand dat je tuin vol ligt met asbest….
Een @->- voor jou.
LikeGeliked door 1 persoon
Altijd naar, brand, daar past een prettig weekeinde niet bij. Hopelijk was het snel uit en zijn er geen slachtoffers en zal het nooit meer gebeuren.
LikeGeliked door 1 persoon
ongelukken moet je niet gaan opzoeken Suske
hopelijk valt alles nog wel mee
LikeGeliked door 1 persoon
Momenteel is de omgeving daar nog steeds afgesloten. Het onderzoek naar de asbest is dus nog bezig.
LikeLike
Hier krijgen we een alert op de telefoon als er gevaar dreigt.
LikeGeliked door 1 persoon
We hoorden er van in het nieuws….
LikeGeliked door 1 persoon
Sjanse! Ik dacht al dat je de bezoeker van gisteren op de barbecue gelegd had. :-O
Ik ben wel een toerist, maar geen ramptoerist. 😉
Vriendelijke groet
LikeGeliked door 1 persoon
Een flinke brand, asbest komt vaak vrij bij oudere panden. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Heel verstandig. Waar dat soort rookwolken verschijnen kun je maar beter uit de buurt blijven.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat zou een hoop ellende veroorzaakt hebben. Dan voornamelijk voor de natuur.
Love As Always
Dimario
LikeGeliked door 1 persoon
Op de foto lijkt het ook vlakbij.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat was het inderdaad. Grote delen van de buurt zijn afgezet wegens brokken asbest die mee met de rook zouden zijn en nu overal rondgestrooid liggen.
LikeLike
Niet leuk zo’n grote brand, hopelijk alles weer goed geblust….!
LikeGeliked door 1 persoon
Best wel een flinke rookpluim, ik hoop dat er geen persoonlijke ongelukken bij waren.
LikeGeliked door 1 persoon
Er was niemand aanwezig toen de brand uitbrak. Geen doden of gewonden dus.
LikeLike
Gelukkig maar, de rest is altijd wel verzekerd.
LikeGeliked door 1 persoon
Oei dat is niet best
Hopelijk geen giftige stoffen vrijgekomen
En zaten jullie in de goede windrichting?
LikeGeliked door 1 persoon
Wij kregen de rook zowat boven ons. Er was ook een geur. De overheid alhier en politie raadden aan om deuren en vensters te sluiten. Er was veel asbest in het dak dat vuur vatte.
LikeGeliked door 1 persoon
Best wel heftig brand in zo bedrijf. Het ziet niet goed uit. Kunnen goed fikken. Blijft wel de hele dag duren voordat uit is. In verte heb je toch foto kunnen maken.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat er altijd mensen zijn die wel willen gaan kijken 😦
LikeGeliked door 1 persoon
ook te gevaarlijk om daar te staan kijken
gewoon altijd in de gaten houden dat het niet jouw richting uitgewaaid komt
LikeGeliked door 1 persoon
Oh jee, moet ook verschieten zijn, zo dicht bij je in de buurt.
Toch maar ramen en deuren dichthouden.
LikeGeliked door 1 persoon
Vanmorgen las ik dat je moest oppassen met de rookdeeltjes, dat er mogelijk asbest in zit.
Toch efkes niet ademen hoor Suske.
LikeGeliked door 1 persoon
Die ramptoeristen zijn een echte plaag Suske.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is een flinke rookwolk inderdaad. Goed dat je niet bent gaan kijken. Net wat je zegt, je loopt dan vaak de hulptroepen in de weg.
LikeLike
Het zal wel zwart van de mensen gestaan hebben daar, want er zijn volgens mij méér mensen wél ramptoerist dan niét (zoals wij dus 😉 )
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is niet al te best. Het is ook opletten geblazen ivm schadelijke stoffen die mogelijks vrijkomen.
LikeGeliked door 1 persoon
Dat moet een hevige brand geweest zijn
Aum Shanti
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
ja brand in een afvalverwerkingsbedrijf wil wel roken
erger is nu het opruimen , vooral de asbest deeltjes , hopelijk gaat het alles lukken
geniet de dag
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ga meestal wel even kijken als er iets in de fik staat, maar dan wel op zo’n afstand dat niemand er last van heeft.
LikeGeliked door 1 persoon