Hemelvaart !

Vandaag heeft de werkende bevolking alhier een vrije dag. Het is namelijk Onze Lieve Heer Hemelvaart. Sinds ik vanaf deze maand niet meer tot de werkende bevolking behoor hoef ik daar derhalve niet meer wakker van te liggen. Wel oppassen dat ik per abuis niet ergens aan een gesloten deur sta.

Wie er duidelijk ook niet wakker van ligt in onze Louis. Dienen kater weet hoe hij door het leven moet. Die gaat van de ene plek in huis naar de andere om te mediteren. Het liefst in een kartonnen doos waar reeds door ons wat papier in gelegd is. “Louis en de zin van het leven” zou de titel van een volgende blog kunnen zijn.

Groetjes.

🙂

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

37 Responses to Hemelvaart !

  1. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Ik heb mijzelf een paar jaar terug na 55 jaar werken op pensioen gezet. Moest daar erg aan wennen, maar vind het nu prima-de-luxe al jeuken de handen soms best om nog wat te doen waar daadkracht en inzicht worden gevraagd….:)

    Like

  2. mizzD's avatar mizzD schreef:

    Ga je lekker met pensioen? er is er hier ook één in huis die daar naar uitkijkt hoor! (maar hij moet nog 4 jaar of zo..)
    Die Louis heeft het bekeken hehe.

    Geliked door 1 persoon

  3. John's avatar John schreef:

    Al die christelijke feestdagen zijn erg achterhaald. Zeker als je weet dat in Nederland bijvoorbeeld, nog maar krap 30 % van de mensen gelooft. Afschaffen zou beter zijn. Ik heb er overigens geen last van want ik werk niet.

    Geliked door 1 persoon

    • mizzD's avatar mizzD schreef:

      Ja hallo! er zijn nog mensen die wél werken en die vrije dagen graag nog hebben hoor.. christelijk of niet! 🙂

      Geliked door 1 persoon

    • meninggever's avatar meninggever schreef:

      In NL is 52% van de mensen gewoon gelovig hoor. Anders ligt dat bij kerkgang. Dat is een lager percentage, waarbij met name de katholieken het laten afweten. En de cijfers voor de linkse kerk liggen rond de 30%, dus dat klopt dan wel weer. Hoewel het soms anders lijkt door de vele media-aandacht, islam bedraag in NL slechts 7% van het gelovig totaal.

      Like

  4. andkfotorantje's avatar andkfotorantje schreef:

    de ganse dag relaxen, die zal geen burn-out krijgen 🙂
    en jij op pensioen, gefeliciteerd

    Like

  5. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    Ja, hier ook een lekker dagje vrij, en morgen ook, een heerlijk extra lang weekeinde.

    Like

  6. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Nu je niet meer tot de werkende mensen behoor, heb je maatschappelijk je meerwaarde niet verloren.
    Kun je nu wat meer op Louis gaan lijken, een tandje rustiger aan. Hans

    Like

  7. doriske's avatar doriske schreef:

    welkom in de club van de gepensioneerden, ikzelf ben er nu al 6 jaar lid van.
    het is een cliché zo groot als een huis maar wat vliegt de tijd.

    Geliked door 1 persoon

  8. Marion's avatar Marion schreef:

    Met pensioen dus! Heerlijk! Het is je gegund. Ga er maar lekker van genieten!

    Geliked door 1 persoon

  9. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Gefeliciteerd met je pensionering, al denk ik dat je niet écht op je lauweren gaat rusten. Laat dat maar aan Louis over, die is daar een kei in.

    Geliked door 1 persoon

  10. Joke's avatar mijnnikonenik schreef:

    Proficiat pensioen?
    Uitrusten hé Suske dat heeft de kater Louis goed begrepen.

    Geliked door 1 persoon

  11. די מריו's avatar די מריו schreef:

    Ik merk dat ik gewoon drukker ben dan anders, morgen maar weer werken, dan kan ik weer uitrusten.

    love As Always
    dimario

    Like

  12. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Louis heeft ook iedere dag vrij. Een mooi leven heeft hij!

    Geliked door 1 persoon

  13. Sjoerd's avatar Sjoerd schreef:

    Die Louis weet wat goed leven is…. Daar kunnen we veel van leren.

    Geliked door 1 persoon

  14. Louis heeft het begrepen. Mediteren in een kartonnen doos. Diogenes leefde in een ton en dacht. Als Louis kon praten zou ik graag zijn woorden willen horen.

    Geliked door 1 persoon

  15. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Als iedereen nu die rust zou nemen werd het nergens druk 😉

    Like

  16. Ik ben er wel eens jaloers op hoe katten zich vrijwel altijd en overal volledig kunnen ontspannen.

    Geliked door 1 persoon

  17. Matroos Beek's avatar Matroos Beek schreef:

    Ik was het zelfs bijna vergeten omdat ik sowieso vrij ben op donderdag.
    Mooie foto van Louis!

    Like

  18. Edward McDunn's avatar Edward McDunn schreef:

    Het maakt voor Louis niets uit wat voor dag het is.

    Like

  19. ms's avatar ms schreef:

    Pas goed op voor morgen! Veel firma’s en winkels maken de brug. De bank ook. 😉

    Geliked door 1 persoon

  20. picpholio's avatar picpholio schreef:

    Dat mediteren (al dan niet in kartonnen dozen, bruine papieren zakken of boodschappentassen) is ons hier ook bekend 😉 Fijne Hemelvaartsdag.

    Like

  21. Bertie's avatar Bertie schreef:

    Zou idd een passende titel zijn. 🙂

    Like

  22. Karel's avatar Karel schreef:

    mogge Suske
    ik lig ook niet wakker van dit soort dagen
    maar het was wel goed dat ik ff keek naar openingstijden , ik wilde vandaag 2 jassen afgeven bij de stomerij en om nieuwe broeken naar C&A , jammer dan die zijn dicht
    ach ik zal me niet vervelen hoor , wie weet vlij ik me ook ergens neer voor een tukkie

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

  23. Wildcard's avatar Wildcard schreef:

    Ook wel gekend als Ascension Day, wat de kater goed begrepen heeft 🙂
    Ja, dat zou best een grappige tittel zijn 🙂

    Geliked door 1 persoon

  24. MyriamC's avatar MyriamC schreef:

    Als je niet meer tot de werkende bevolking behoort zijn alle dagen een beetje hetzelfde hé.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.