
Deze foto herinner ik me nog. Deze werd genomen in 1973 en ik was toen 13 en in de buurt. Het was feest bij de familie aan moeder’s kant : Tante Clara uit Canada was op bezoek. Met haar was haar dochter Liliane (niet op de foto) meegekomen. Beiden spraken een mengeling van vlaams en engels. Op den duur zei iedereen bij het minste “sure” (sjoers).
Tweede van rechts op de foto is tante Clara. Naast haar staan tante Martha (jawel de wederhelft van nonkel Juul) en mijn grootvader Marcel. Links staat de schoondochter van tante Martha. Twee zussen, een broer en een schoondochter dus.
Een leuke anecdote herinner ik me nog : Ze waren via Schiphol gekomen. Toen ze het vliegveld verlaten hadden zagen ze overal hippies en andere rare vogels. Dit hadden ze in Canada niet. Terug in Canada zullen ze veel te vertellen gehad hebben over Nederland. 🙂
Ook was nonkel Juul uitgenodigd om in Canada te gaan jagen in de uitgestrekte bossen met behulp van zo’n klein vliegtuigje. Jammer genoeg heeft magere Hein daar een stokje voor gestoken.
Groetjes.
🙂

altijd leuk om in fotoalbums te kijken. De herinneringen komen dan vanzelf !
LikeGeliked door 1 persoon
Welke een fraai verhaal weer. En dat alles aan de hand van een oude familiefoto. Leuk!!
LikeLike
Wat leuk zo’n kijkje in het familiealbum. En ook een goed blog van Eva.
LikeLike
sweet memories…
LikeGeliked door 1 persoon
Prachtige foto. In je gedachten is het nooit gedateerd, maar op een foto zie je de verschillen met nu. Jammer voor je oom.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik snap niks van. Ik had hier vanmorgen reacties achter gelaten. pfff… Maar goed doe maar even over nieuw. Heel leuk dat je vroeger wat schrijft over hoe en wat wat. Hewt is wel mooie herinnering geweest.
LikeLike
Ik vind dit jouw specialiteit, schrijven over foto’s van vroeger. Leuk hoor.
LikeGeliked door 1 persoon
ze Suske, je vergeet de prei er bij te vermelden? staan ze niet in den groetenhof?
LikeGeliked door 1 persoon
in dat jaar ben ik geboren! kei leuk om de wereld van toen nu terug te zien…
LikeGeliked door 1 persoon
Zo’n oude foto roept toch altijd weer herinneringen op hè?
LikeGeliked door 1 persoon
Goede morgen Suske.
Wat een verhaal zit er achter die mooie foto, bedankt om dit met ons te delen!
Jammer hĂ© van Nonkel Juul die het aanbod niet meer kon aannemen… hij rust in vrede!
LikeGeliked door 1 persoon
Lekker verhaal so uit die verlede.
LikeGeliked door 1 persoon
Leuk die oude foto. Het verhaal er achter maakt het ook helemaal af. Hadden ze in de jaren 70 geen hippies in Canada??
LikeGeliked door 1 persoon
Vervelende Hein ook, dat moest verboden worden!
LikeGeliked door 1 persoon
Echt een foto uit de jaren 70, heel herkenbaar.
Zo zien we ook nog de weder helft van nonkel Juul.
Denk het ook wel dat er veel was te verhalen bij thuiskomst. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
mooie herinnering
waren ook mooie jaren , ik zelf zat in dat jaar zelf in Canada
fijne avond groet
LikeLike
Een prachtig stukje familiegeschiedenis. Om van te smullen, zowel de foto als het verhaal.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi verhaal vertel je bij deze foto.
Love As always
Di mario
LikeGeliked door 1 persoon
Dat zijn herinneringen die best bijblijven.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi verhaal
Wat zouden ze nu van Amsterdam zeggen?
Warme groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Prachtfoto, de anekdote maakt het af.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooie foto. Mooi verhaal!
LikeGeliked door 1 persoon