Als kind trok hij met zijn ouders door Europa en het Midden-Oosten. Op de leeftijd van tien jaar kreeg hij zijn eerste gitaar; twee jaar later kocht hij zijn eerste elektrische gitaar. Op 14-jarige leeftijd verhuisde hij naar Vancouver. Een jaar later verliet hij de school en trok hij door Canada om op te treden. Als 18-jarige kreeg hij zijn eerste platencontract aangeboden.
In Canada brak hij door met onder andere Cuts like a knife. Wereldwijd succes kwam met het album Reckless uit 1984. Nummers als Heaven, Run to you, It’s only love (met Tina Turner) en Summer of ’69 vinden hun weg naar diverse hitlijsten.
Een album vol hits dus. Deze week laat ik Summer of 69 op jullie los.
Geniet van de muziek op deze zondag.
Groetjes en tot de volgende keer.
🙂

Een leuke meezinger 🙂
LikeLike
Mag ik er ook op Dinsdag nog van genieten?
Warme wintergroet,
LikeGeliked door 1 persoon
Geen bekende naam voor mij…..sorry!
LikeGeliked door 1 persoon
ja, zijn bekendste, iedereen was er zo gek van, hij werd altijd en overal gedraait, tot ik het niet meer kon horen
Een @->- voor jou
LikeGeliked door 1 persoon
Deze plaat ken ik wel, gouden oude die regelmatig voorbij komt op de radio.
LikeGeliked door 1 persoon
Een zanger die veel gedraaid wordt, het kan altijd en is nooit vervelend.
LikeGeliked door 1 persoon
Veel artiesten zijn toch heel jong begonnen, door ouders of eigen interesse.
De Summer of ’69 is een opkikker voor in de winter. Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Oh ja, Brian Adams 🙂 Ik had nog net geen poster van ‘m in m’n kamer hangen. Goeie artiest en goed nummer!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik moet vaak even denken als ik de titels zie die je hier neerzet, maar zodra ik de clip afspeel herken ik het natuurlijk meteen. Dan zijn ze me wél bekend maar heb ik er geen platen of CD van 😉
LikeGeliked door 1 persoon
een leuk “swingend” nummer Suske
prettige zondagavond
LikeGeliked door 1 persoon
Van de winter va 2017 naar de zomer van 1969. Nog steeds heerlijk om te horen.
LikeGeliked door 1 persoon
Deze hoor ik liever niet dan wel. Net iets te gelikt.
Love As Always
Di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Hier doe je me een groot plezier mee en was gelijk naar zijn andere muziek op zoek 😉
Here I Am en Everything I Do mijn favorieten
Fijne zondag
LikeGeliked door 1 persoon
Goede zondagmiddag Suske.
Ik ben wat later dan normaal omdat Windows het nodig vond vanmorgen een flinke en lang durende update te installeren.
Goh, wat een leuke greep uit je platencollectie! Ik ben altijd fan van deze muzikant geweest, he hebt er me dus plezier mee gedaan!
LikeGeliked door 1 persoon
Leuk om weer te horen En te zien ook, steekt lekker af bij de winter. 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Een lekker nummer terwijl hier de sneeuw in grote vlokken neerdwarrelt
LikeGeliked door 1 persoon
Mijn pa heeft die plaat grijs gedraaid. Hij ging naar een concert van Tina Turner en was laaiend enthousiast van het voorprogramma: Brian Adams. Na een tiental jaar moest mijn pa plots helemaal niets meer weten van hem. Plots had Brian Adams afgedaan. Tja, zo was hij wel. 😦
LikeGeliked door 1 persoon
Oooo noooo niet Summer of 69. IK krijg het daar van op mijn heupen. De rest is zo veel beter !
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, heb er hier ook platen van. Zijn latere werk vind ik wel mooier dan zijn eerdere werk.
LikeGeliked door 1 persoon
Mooi om de dag mee te beginnen Suske. Prachtig dat vinyl hè?
LikeGeliked door 1 persoon
mogge Suske
en mooie clip
geniet de dag
folder groet
LikeGeliked door 1 persoon