Nee dit jaar geen paaslogje. De reden is dat nonkel Juul de paasdienst ondergekotst heeft en dat Mieke en Bieke voor de zoveelste keer de paashaas aan het kruis achteraan in de kerk vastgenageld hebben. Blijkbaar hadden ze de godsdienstles niet zo goed begrepen. Bij Dolfke Leye de gediplomeerde begrafenisondernemer is het lichaam van Sjonnie van de waterleiding terug tot leven gekomen nadat hij na een nacht uitgebreid stappen de geest gegeven had. De Geest van hierboven heeft hem onmiddellijk terug gestuurd wegens teveel uit de bek stinkende. Deze verrijzenis past natuurlijk niet echt in het paasverhaal maar daar ligt den Dolf niet wakker van. Erger is dat hij naar de centen van de afgelaste begrafenis mag fluiten. En van Ernest den Evangelist ontbreekt alle spoor. Garde Punaize leidt het onderzoek met behulp van de rondborstige Jeanne Darm. Hopelijk vinden ze hem terug tegen Pinksteren want speaking in tongues ofte uit je bek lullen kan Ernest als geen andere.
Hopelijk hebben jullie begrip voor deze penibele situatie waardoor er dit jaar geen Paaslog hier te lezen valt.
Burp
🙂

Hihi, schitterend log alweer en nu begrijp ik ook waarom hier geen paaslog staat! *wink, big smile*
LikeGeliked door 1 persoon
O maar wat mij betreft kan dit logje prima voor een paaslog door!;-)
LikeGeliked door 1 persoon
het leven is meer dan Pasen alleen….
je moet plaatsen waar je je goed bij voelt
Een late paasgroet en een @->- voor U
LikeGeliked door 1 persoon
Begrijpelijk, mooie 2e paasdag…!
LikeGeliked door 1 persoon
Lijkt mij duidelijk ja dat je dan geen paaslog kan maken 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
(weer eens veel te haastig)…. van maar ik vind het ene mooi gestoord verhaal en het toverde een lach op mijn paasbest gezicht!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik begrijp er wel geen jota v
LikeGeliked door 1 persoon
Nou geen Paaslog, het is me weer onstuimig met de jeugd en Onkel Juul, morgen tweede dag. Hans
LikeLike
Nou, nou nou en dat noem jij geen paaslog, haha (-:
Punaize zal steevast afgeleid worden door Jeanne en heb dan ook geen hoge verwachting van de uitslag van het onderzoek.
LikeGeliked door 1 persoon
nu het is gelukkig geen hooikoorts geweest , wat wel weet ik niet , maar ik ben sinds zaterdag weer fit , gelukkig
fijne avond groet
LikeGeliked door 1 persoon
hahaha
opzich al een mooi verhaal tijdens de paas 🙂
LikeGeliked door 1 persoon
Maar goed dat ik een zak paaseieren heb…
LikeGeliked door 1 persoon
Het is niet anders, hoewel dit wel het blog is waar ik een mooi paasverhaal had verwacht! Maar met een Mieke en Bieke die zich druk maken om het kruis van Flappie, heel hachelijk!
LikeGeliked door 1 persoon
begrijpelijk, in deze situatie…
prettige paasdagen Suske
LikeGeliked door 1 persoon
Wel alle paaseieren nogantoetjes, zeide gij zot geworden!
LikeLike
Dat is niet zo mooi, ik dacht nog wel dat met het huidige weertype er voldoende leesvoer zou zijn op deze evangelistisch in gestelde blog…
LikeGeliked door 1 persoon
Tuurlijk begrip! Als er zoveel mis gaat op het gebied van de ddw invulling van het Paasverhaal (..), dan zou ik ook veel schrijven over mijn verder zwijgen….
LikeGeliked door 1 persoon
Helaas…pindakaas
Fijne paasdagen
LikeGeliked door 1 persoon
Misschien wil je dit filmpje bekijken?
https://tvblik.nl/de-zandtovenaar/pasen-met-1
Vriendelijke groet,
LikeGeliked door 1 persoon