Geen paaslog !

Nee dit jaar geen paaslogje. De reden is dat nonkel Juul de paasdienst ondergekotst heeft en dat Mieke en Bieke voor de zoveelste keer de paashaas aan het kruis achteraan in de kerk vastgenageld hebben. Blijkbaar hadden ze de godsdienstles niet zo goed begrepen. Bij Dolfke Leye de gediplomeerde begrafenisondernemer  is het lichaam van Sjonnie van de waterleiding terug tot leven gekomen nadat hij na een nacht uitgebreid stappen de geest gegeven had. De Geest van hierboven heeft hem onmiddellijk terug gestuurd wegens teveel uit de bek stinkende. Deze verrijzenis past natuurlijk niet echt in het paasverhaal maar daar ligt den Dolf niet wakker van. Erger is dat hij naar de centen van de afgelaste begrafenis mag fluiten.   En van Ernest den Evangelist ontbreekt alle spoor. Garde Punaize leidt het onderzoek met behulp van de rondborstige Jeanne Darm. Hopelijk vinden ze hem terug tegen Pinksteren want speaking in tongues ofte uit je bek lullen kan Ernest als geen andere.

Hopelijk hebben jullie begrip voor deze penibele situatie waardoor er dit jaar geen Paaslog hier te lezen valt.

Burp

🙂

 

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 Responses to Geen paaslog !

  1. gerdaYD's avatar gerdaYD schreef:

    Hihi, schitterend log alweer en nu begrijp ik ook waarom hier geen paaslog staat! *wink, big smile*

    Geliked door 1 persoon

  2. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    O maar wat mij betreft kan dit logje prima voor een paaslog door!;-)

    Geliked door 1 persoon

  3. zon-nebloem's avatar zon-nebloem schreef:

    het leven is meer dan Pasen alleen….
    je moet plaatsen waar je je goed bij voelt
    Een late paasgroet en een @->- voor U

    Geliked door 1 persoon

  4. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Begrijpelijk, mooie 2e paasdag…!

    Geliked door 1 persoon

  5. Leidse Glibber's avatar Leidse Glibber schreef:

    Lijkt mij duidelijk ja dat je dan geen paaslog kan maken 🙂

    Geliked door 1 persoon

  6. (weer eens veel te haastig)…. van maar ik vind het ene mooi gestoord verhaal en het toverde een lach op mijn paasbest gezicht!

    Geliked door 1 persoon

  7. Ik begrijp er wel geen jota v

    Geliked door 1 persoon

  8. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Nou geen Paaslog, het is me weer onstuimig met de jeugd en Onkel Juul, morgen tweede dag. Hans

    Like

  9. Kakel's avatar Kakel schreef:

    Nou, nou nou en dat noem jij geen paaslog, haha (-:
    Punaize zal steevast afgeleid worden door Jeanne en heb dan ook geen hoge verwachting van de uitslag van het onderzoek.

    Geliked door 1 persoon

  10. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    nu het is gelukkig geen hooikoorts geweest , wat wel weet ik niet , maar ik ben sinds zaterdag weer fit , gelukkig
    fijne avond groet

    Geliked door 1 persoon

  11. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    hahaha
    opzich al een mooi verhaal tijdens de paas 🙂

    Geliked door 1 persoon

  12. A van de Aa's avatar A van de Aa schreef:

    Maar goed dat ik een zak paaseieren heb…

    Geliked door 1 persoon

  13. Frank103's avatar Frank103 schreef:

    Het is niet anders, hoewel dit wel het blog is waar ik een mooi paasverhaal had verwacht! Maar met een Mieke en Bieke die zich druk maken om het kruis van Flappie, heel hachelijk!

    Geliked door 1 persoon

  14. willy's avatar willy schreef:

    begrijpelijk, in deze situatie…

    prettige paasdagen Suske

    Geliked door 1 persoon

  15. leegschrift's avatar leegschrift schreef:

    Wel alle paaseieren nogantoetjes, zeide gij zot geworden!

    Like

  16. Sjoerd's avatar Sjoerd van bVision schreef:

    Dat is niet zo mooi, ik dacht nog wel dat met het huidige weertype er voldoende leesvoer zou zijn op deze evangelistisch in gestelde blog…

    Geliked door 1 persoon

  17. meninggever's avatar meninggever schreef:

    Tuurlijk begrip! Als er zoveel mis gaat op het gebied van de ddw invulling van het Paasverhaal (..), dan zou ik ook veel schrijven over mijn verder zwijgen….

    Geliked door 1 persoon

  18. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Helaas…pindakaas
    Fijne paasdagen

    Geliked door 1 persoon

  19. Rob Alberts's avatar Rob Alberts schreef:

    Misschien wil je dit filmpje bekijken?
    https://tvblik.nl/de-zandtovenaar/pasen-met-1

    Vriendelijke groet,

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.