Vandaag was er een manifestatie aan het stationsplein voor het behoud van de fietspunten. Door bezuinigingen van de NMBS dreigen een hoop fietspunten te verdwijnen of een beperkte dienstverlening te verstrekken.
Hierdoor dreigen ook heel wat banen verloren te gaan. Bedenk dat de meeste medewerkers uit de sociale sector komen – sociaal zwakkeren – en je begrijpt dat dit voor velen onder hen een ramp is.
Daarom werd besloten om tot actie over te gaan. Deze morgen verzamelden heel wat prominenten uit Roeselare en omgeving zich om hun stem te laten horen.
Deze dit dit lezen mogen nog steeds de petitie tekenen.
http://petitie.be/petitie/red-de-fietspunten
Bedankt voor uw steun alvast.
Groetjes.
🙂

Je zou denken dat fietsen en treinreizigers bijna een op een met elkaar verbonden zijn en blijven. Dan is dit een raar besluit…maar ja, zo gaat dat tegenwoordig….
LikeGeliked door 1 persoon
Het moet behouden blijven!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja, ik hoorde dit besluit van de spoorwegen gisteren ook en mijn mond viel er van open. Nu men juist het openbaar vervoer wil promoten én het gebruik van de fiets in de stad gaat men dit prachtig initiatief gewoon opdoeken? Je houdt het niet voor mogelijk! Hopelijk komen ze op dit besluit terug…
LikeGeliked door 1 persoon
De Belgische spoorwegen Nmbs moeten fors bezuinigen, als die voor de kosten van de fietspuntenopdraaien vrees ik het ergste!
LikeGeliked door 1 persoon
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio” Hans
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een ónzin, dat mensen op de fiets stappen moet toch juist aangemoedigd worden en dáár helpen die fietspunten enorm bij. Ik hoop dat de actie gaat helpen.
LikeLike
Ik heb getekend groetjes
LikeGeliked door 1 persoon
petitie juist getekend….
LikeGeliked door 1 persoon
ik heb het gisteren op het nieuws gezien, en ik moest direct aan je denken
LikeGeliked door 1 persoon
Ik heb nooit begrepen en zal nooit begrijpen waarom dit soort projecten moeten verdwijnen. Schandalig!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik heb diverse bekende namen gezien die ook ondertekend hebben. Ik hoop dat het helpt.
Love As Always
Di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Het is ook vreemd. Jarenlang hebben mensen zich druk gemaakt om dat hele knooppuntennetwerk op poten te zetten en nu werkt het en heeft men er het geld niet voor over om het in stand te houden. Zo jammer!
LikeGeliked door 1 persoon
Getekend, en hier in NL dezelfde problemen…. maar wel een hoop geld voor alle onzin voor die hoge heren.
LikeGeliked door 1 persoon
ik heb met veel plezier de petitie ondertekend, Suske!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik heb hem netjes ondertekend…
LikeGeliked door 1 persoon
Tja, ik kan daar niets zinnigs over vertellen. Wel dit : we zijn als land toch al drie keer failliet, vier keer zal geen verschil maken zeker ?
LikeGeliked door 1 persoon
België – Nederland gaan gelijk op, wie gaat als eerste over de eindstreep? Bijzonder spannend maar o, o, o, wat een strijd, ze doen beiden zo ongelooflijk hard hun best dames em heren……
–
Verslag van de bezuinigingsraces. ☻
LikeGeliked door 1 persoon
Zag het al op fb…en jou baan veilig of ook op de schop?
LikeGeliked door 1 persoon
ik ben betaald door het stadsbestuur, dus als ze zouden sluiten of me niet meer nodig hebben heb ik zo nog een vangnet door het stadsbestuur. Voor mij maakt het dus weinig uit, maar voor al die anderen wel.
LikeGeliked door 1 persoon
Triest, alles wat met zorg opgebouwd is, moet weer weg….. en waarom…??
Mensen moeten toch ook ergens hun fiets kunnen stallen..!
LikeGeliked door 1 persoon
Fietsen stallen kan nog steeds, maar de service die we bieden plus het onderhoud van de stallingen en plein, dat komt dus in het gedrang.
LikeLike
ik heb getekend en hopelijk blijven de fietspunten
fietsers groet
LikeLike
Getekend!
Fietsende groet,
LikeLike
dat is meteen gebeurd Suske
groeten
LikeGeliked door 1 persoon
Vreemde zaak, dit is toch een sociaal verantwoorde zaak, mensen die afhankelijk zijn van het OV zijn met een fietspunt gebaat.
Snap soms de overheden niet. Hans
LikeGeliked door 1 persoon