Daar er interesse is voor foto’s uit het verre verleden heb ik nog maar enkele van onder het stof gehaald.
Hier zie je het Belgische leger in volle actie.
Mijn grootvader Marcel Vandekerckhove, schoonbroer van nonkel Juul en dus broer van tante Martha staat er ook tussen. Dat kleine ventje staand vierde van links, wel dat is hem !
Ja, het waren barre tijden.
Toen hij terug was van het slagveld stond hem een onaangename verrassing te wachten.
Meer hierover een volgende keer.
Groetjes
🙂


Onze helden van toen…
LikeGeliked door 1 persoon
Met die lengete, of liever het gebrek eraan, werd je in Nederland afgekeurd voor militaire dienst;-)
LikeGeliked door 1 persoon
Net als het Hollandse in die dagen, de hoop vor de bange dagen…..
LikeLike
JA oude foto’s zijn altijd geweldig om te zien natuurlijk. Vaak nog boeiender dan de moderne hedendaagse foto’s
LikeLike
mogge Suske
ja zitten mooie en minder mooie kiekjes bij en zelfs best confronterende
in die landen waar die IS zit zal het wel net zo gaan , kan je toch nagaan hoe zot die lui zijn
geniet de dag
LikeLike
mooi die oude foto, ik ben eens benieuwd wat hem te wachten stond.
Hij is wel klein, maar dat doet er niet toe 😉
LikeGeliked door 1 persoon
Jij weet beslist wat een cliffhanger is Suske, natuurlijk komen we morgen hier terug om de ontknoping te vernemen! Maar deze foto is alvast prachtig, ook al is die in een tijd genomen die helemaal niet prachtig was…
LikeGeliked door 1 persoon
Hij is nog niet de kleinste.
Mooi die oude foto…!
LikeGeliked door 1 persoon
Waarin een klein man groot kan zijn 😉 Wat goed dat je deze foto’s hebt bewaard!
LikeGeliked door 1 persoon
Oude foto’s en oude verhalen, geweldig!
LikeGeliked door 1 persoon
door zijn lengte snel te herkennen, dat waren zeker zware tijden, of het nu WO I of WO II was.
In welk jaar is deze foto gemaakt? Hans
Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl
LikeGeliked door 1 persoon
Om eerlijk te zijn lijkt het een echt zootje ongeregeld. Als je daarmee de oorlog moet winnen…
LikeGeliked door 1 persoon
best dat nonkel Juul daar niet tussen zat.
LikeLike
Een onaangename verassing is natuurlijk niet wat je wilt horen. Helemaal niet als je net terugkomt uit barre tijden.
Love As always
Di Mario
LikeLike
Heel indrukwekkend, dat Belgische leger! Suf dat jouw grootvader precies in die put is gaan staan, gelukkig is die maar 3 meter diep, anders had je hem helemaal niet op deze foto gezien!
LikeGeliked door 1 persoon
mooi die oude foto’s
nog mooier de verhalen die er achter zitten
LikeGeliked door 1 persoon
Troost: naast hem staat iemand die nog kleiner is 😉
LikeGeliked door 1 persoon
die was wel bijzonder klein..
of heeft het met de leeftijd te maken…
wel een typische legerfoto
groeten
LikeGeliked door 1 persoon
Hij was toen minstens 28 jaar wanneer die foto genomen werd.
LikeLike