De soap met deze blogger in de hoofdrol die niet meer kan ontsnappen uit de handen van zijn vrouwelijke belagers.
Donderdag en vrijdag moest ik het kalmaan doen van de dokter.
Mijn klieren voelden pijnlijk en gezwollen aan.
Ook voelde ik me moe en duizelig.
Stres volgens de dokter.
Er is hier ook van alles gebeurd de laatste tijd.
Genoeg gebeurd om stres te krijgen.
Later meer daarover.
Vrijdagmorgen besloot ik om op mijn gemak enkele boodschappen te doen.
Krijg ik een berichtje van Leen.
Een kwartier later zijn we samen op weg boodschappen doen.
Ze heeft een nieuwe toiletbril nodig en die zijn momenteel in reclame.
Voor Tam moet ze diepvriesfrieten meebrengen.
Die gaan we bij haar thuis afleveren.
We stoppen bij het huis van Tam.
“We gaan niet lang blijven hoor” zegt Leen terwijl we uitstappen.
Ik kijk verbaasd.
“WE” ??
“Ja jij blijft ook eten !”
“Hoezo ??”
“Tam heeft het zo geregeld hoor !”
Met zijn drietjes zitten we aan de keukentafel.
Leen kijkt heel de tijd naar haar GSM
Ze kan ieder ogenblik oma worden.
Tam is bezig met het middageten klaar te maken.
Ik drink een kop koffie.
Dan komt het verlossende bericht.
Een kleindochter is geboren.
Tam zet de borden en schept ze vol friet en stoverij.
Plots gaat de bel van de voordeur.
Een oude bekende komt binnen.
We praten wat terwijl we verder eten.
Langs de achterdeur komt de buurvrouw naar binnen.
Ook zij heeft heel wat te vertellen.
Na de afwas besluiten Leen en ik er van onder te muizen.
Het wordt een beetje te druk.
We moeten Tam beloven spoedig terug te keren.
Terwijl we naar haar huis rijden spreken we af om samen naar de materniteit te gaan.
Het is niet in Roeselare en moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer.
We zullen elkaar een berichtje sturen om te weten wanneer het voor beiden past.
Dan rijd ik naar mijn eigen huis om er verder wat uit te rusten.
Wordt vervolgd !
🙂

Volgens mij zou ik van veel minder al in de stress raken.Maar zolang jij het gezellig vindt met deze dames is het natuurlijk jouw zaak!
LikeGeliked door 1 persoon
ik heb last van stres inderdaad, maar niet door die dames alhoewel het er ook van zou komen moest ik ze teveel zien. Nu ben ik liever thuis met vrouw kinderen en poezen.
LikeLike
soms krijg je van minder stress…
LikeGeliked door 1 persoon
Waarvan ik momenteel onder de stres zit vertel ik later wel eens. Nu is het nog te vroeg.
LikeLike
Doe maar rustig aan hoor Suske. Probeer te ontsnappen!
LikeGeliked door 1 persoon
oh eerst las tk “probeer te ontsnappen” 🙂
LikeLike
Dat was geen rustige vrijdagmorgen, dan zit ik op de bank met een stukje vakliteratuur (rail magazine) en kom ik alleen van de bank af om mijn glas weer te vullen of om de blaas te legen. Dat is rustig!
LikeGeliked door 1 persoon
daar geniet ik ook van behalve je vakliteratuur misschien. Heikel ?
LikeLike
Friet met stoverij …. en dat niet van de frietkot.
LikeGeliked door 1 persoon
Op dat frietkot kom ik later nog terug.
LikeLike
Ai, dat is minder hé Suske? Ik hoop dat jij de raad van de dokter ter harte nam en het een beetje kalm aan doet, stress is voor niets of niemand goed!
LikeGeliked door 1 persoon
Ik moet nog een weekje rustig aan doen van de dokter en dat zal ik dus doen.
LikeLike
En at je dan ’s avonds weer? Je vrouw zal toch ook gekookt hebben?
LikeGeliked door 1 persoon
Ja inderdaad, ze had gekookt, gelukkig niet van woede ! 🙂
Opgewarmd was het toch nog lekker hoor !
LikeLike
mogge Suske
zou je denken dat die Leeuw zo gek is om deze malle Ollander wat extra toe te stoppen als ie met pensioen is , denk dat ze daar als in het Haagsche niks teveel willen betalen
maar ik heb eens google gevraagd over dat friet met stoverij , ziet er goed uit ik mag dat wel en kost ook niet te gel veel , maar eens zien te maken
voor nu een fijne dag
LikeGeliked door 1 persoon
recepten genoeg te vinden op vlaamsche blogs en sites. Dus smakelijk alvast.
LikeLike
Hoffenlich geht es dir wieder besser?Wünsche dir eine gute neue Woche liebe Grüße Gislinde
LikeLike
Danke, Fijne avond Gislinde.
LikeLike
Friet met stoverij…… lekker hoor..!
Neem nu echt eens rust, dat zou goed voor je zijn.
Mooie maandag.
LikeGeliked door 1 persoon
Ik neem nu echt rust vandaag, hopelijk morgen ook ! 🙂
LikeLike
Dan wacht ik het vervolg maar weer af.
LikeGeliked door 1 persoon
morgen komt het vervolg er aan.
Fijne avond.
LikeLike
nou, ik vind dat uitrusten wel prima hoor, dat is ook wel eens nodig.
LikeGeliked door 1 persoon
Heel hard nodig, Rene, heel erg hard.
LikeLike
Ik kan me voorstellen dat je met al deze zaken stress krijgt.
LikeLike
De ware reden van de stres volgt nog.
LikeLike
Friet met stoverij!
Toen ik nog dieren at kon ik hierbij met vingers opeten en aflikken.
Soms mis ik dit soort lekkernijen.
Smakelijke groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Dat kan ik me voorstellen Rob.
Fijne avond.
LikeLike
Stress doe je zelf, het is je keuze. Doe nou rustig aan, want je hebt toch maar 1 leven. Friet met stoverij. En dan geen foto?
Love As Always
di Mario
LikeGeliked door 1 persoon
Foto’s nemen van friet met in iemands anders woning durf ik niet zo goed. De stres die ik heb is door mijn schuld misschien maar heb je keus als het om je eigen kind gaat ?
LikeLike
was Leen dan niet benieuwd naar haar pasgeboren kleinkind?
Ik zou er als eerste naartoe willen!
LikeLike
Zij heeft geen eigen vervoer om tot in Kortijk te geraken en met bus of trein ziet ze echt niet zitten. Dus wachten tot ik vrij ben. Jammer maar helaas voor haar.
LikeLike
En weer wordt de Sus in beslag genomen als VAB’er…
LikeLike
HAHA Ja dus ! in de volgende aflevering is het weer van dadde !
LikeLike
Friet met stoverij….klinkt héérlijk. Vliegende kraaien vangen altijd wat 🙂
Ik wens je beterschap, Suske!
LikeLike
Het blijft een soap 😉
LikeLike
ja na zo’n dag heb je wel wat rust verdiend
en heb je die vandaag ook gekregen ?
maar vroeg en goed lang slapen vannacht
LikeGeliked door 1 persoon
wat ik vandaag meegemaakt heb kun je dinsdagmorgen lezen. Groetjes en fijne avond.
LikeLike