Papsaus in de frituur.

De spannende soap over het leven en welzijn in een Rumbeekse frituur.

Ja beste mensen,
het is weer vrijdag.

vroeger mochten we geen vlees eten op vrijdag,
dat was grote zonde
dan maar vis of eieren.

IMG_8474

Een veel gegeten gerecht toen was papsaus.
Hiervan bestaan verschillende recepten.
Dees wou eens bewijzen dat haar recept het beste is.
Daarvoor kreeg ze de gelegenheid in de frituur na sluitingstijd.

IMG_8469

Zoals je ziet werd er gesmuld
en natuurlijk over koetjes en kalfjes gepraat
maar dat weten jullie ondertussen al.

IMG_8461

Geniet van deze vrijdag
en het mooie weer
want de weergoden voorspellen dat het niet lang meer zo zal blijven.

Onbekend's avatar

About Suskeblogt

Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van. There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this.. A lot of fiction and non fiction on this blog. Most of the pics i use are selfmade.
Dit bericht werd geplaatst in dagboek, humor, roeselare. Bookmark de permalink .

24 Responses to Papsaus in de frituur.

  1. Hugo's avatar Billy schreef:

    bij ons wordt dit waarschijnlijk “toatsespap” genoemd
    Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gegeten

    Like

  2. rietepietz's avatar rietepietz schreef:

    Had er nog nooit van gehoord maar zag het recept hierboven staan, lijkt me écht niks,maar ik hou niet van karnemelk;-)
    In de tijd dat katholieken op vrijdag geen vlees mochten eten aten wij thuis alleen op zondag vlees, dus al hád ik katholiek geweest , het zou niets uitgemaakt hebben;-)

    Like

  3. A van de Aa's avatar A van de Aa schreef:

    Nooit gehoord van de papsaus, zal wel zijn dat hier in de frituurkotten friet wordt gebakken en geen papsaus wordt opgediend.

    Like

  4. Beaunino's avatar beauninoblog schreef:

    Mayonaise bedoel je?

    Like

  5. thomaspannenkoek's avatar Thomas Pannenkoek schreef:

    “Geeuw!” 🙂 Dit was de spannendste episode tot nu toe !

    Like

  6. gerdaYD's avatar gerdaYD schreef:

    Ik moest het even opzoeken, maar hier is het dan, Papsaus met eieren:
    Paar lepels bloem bij de karnemelk, goed kloppen en opkoken
    boereboter in een pot en laten smelten tot ze bruin is (opletten voor het verbranden)
    karnemelk bij de bruine boter gieten (ik doe dit door een zeef en van het vuur weg, want het spat verschrikkelijk)
    bijkruiden met peper en zout
    eieren zacht koken
    sjalotje fijn snijden
    serveren met een simpel gekookt patatje
    Maar ik denk dat het recept van Dees nog lekkerder smaakte aan het glunderend gezicht van die dame te zien!
    Hopelijk smaakt het weekend je even goed Suske, geniet er van!

    Like

  7. RenéSmurf's avatar RenéSmurf schreef:

    ja,. de momenten voor aanvang lijkt wel een heel ritueel. Ik ben zo iemand die altijd al klaar zit.

    Like

  8. adriaanbrillie's avatar adriaanbrillie schreef:

    Ik nam een hamburger vandaag. Erg lekker.

    Like

  9. logbankje's avatar logbankje schreef:

    Is dat dan niet meer geen vlees op vrijdag?
    Dat is wel speciaal om daar samen van te kunnen genieten na sluitingstijd. Hans

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de weblog http://logbankje.nl

    Like

  10. Frank-103's avatar Frank-103 schreef:

    Mochten jullie dan wel over koetjes en kalfjes praten op vrijdag? Of werd de pap nooit zo heet gegeten als hij werd opgediend? Hachelijk!

    Like

  11. realjager's avatar realjager schreef:

    Hier eten we gewoon vlees op vrijdag hoor en papsaus lijkt mij veel op soep maar ik kan me vergissen…

    Like

  12. marjolijn1's avatar marjolijn1 schreef:

    Papsaus ken ik ook niet.
    Een lekker roereitje heb ik net op… 🙂
    Fijne avond en op naar een mooi weekend.

    Like

  13. Rebbeltje's avatar Rebbeltje schreef:

    Papsaus is nieuw voor mij…en eieren vind ik ook geen lekkernij dus ik sla over 😉
    Fijn weekend

    Like

  14. merel's avatar merel schreef:

    een vrijdag zonder vlees, die tijd is al lang geleden ; gelukkig was er voor jou toen de frituur, nu nog steeds trouwens

    Like

  15. terrebel's avatar terrebel schreef:

    Nu ben ik benieuwd wat papsaus is…Is het lekker? Makkelijk te maken?

    Like

  16. itsme's avatar itsme schreef:

    Papsaus ? nooit van gehoord … zit er veel peper in ?

    Like

  17. Sylvia's avatar K9 Design schreef:

    Ken het ook niet zal er eens op googlen. Laat ik nu vanavond vis eten en geen vlees

    Like

  18. sjoerd's avatar sjoerd schreef:

    Nooit van gehoord, papsaus, ik zal toch eens gaan kijken naar een recept.

    Like

  19. J@n.'s avatar J@n. schreef:

    Of het gisteren was……..Ik had ’n hekel aan vrijdag omdat ik geen vis lustte, tegenwoordig ben ik er dol op, ik bedoel op vis.

    Like

  20. willy's avatar willy schreef:

    papsaus…. ik had er nog niet van gehoord Suske

    groeten

    Like

  21. Di Mario's avatar Di Mario schreef:

    Een dag geen vlees is een dag niet geleefd. of ehhhh gaat dat gezegde nou anders 😉

    Love As Always
    Di Mario

    Like

  22. Blog Zonder Naam's avatar Blog Zonder Naam schreef:

    Tja de frituur is een heel ander verhaal als de matrassenbrigade…… Papsaus????

    Like

  23. Karel's avatar fietszwerver schreef:

    mogge Suske
    ja ik ben zo weg op de fiets voor een mooi rondje , wat nevelig nog , maar dat zal opklaren
    en wat staat er voor vanavond op het menu in de frituur
    papsaus of beefstuk
    smakelijk

    Like

  24. chrissebie's avatar chrissebie schreef:

    Papsaus, lekkerrrrrrrrrrrr, moet het dringend weer eens maken, hier lusten ze dat niet! Ik ben de enige.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.