Vroeger hadden we een buurvrouw die een kapsalon uitbaatte.
Reeds vele jaren is ze met haar gezin verhuisd.
Een nieuwe salon, daar is ze niet meer aan begonnen,
maar haar vroegere klanten heeft ze niet in de steek gelaten.
Regelmatig komt ze bij ons langs om de dames hun haar te fatsoeneren.
De heren des huizes gaan liever naar een herenkapper.
Toevallig was er hier ook een vriendin op bezoek
samen met haar dochtertje.
De kapster was net bezig Eva’s haar te kleuren.
Na wat over koetjes en kalfjes gepraat te hebben vroeg onze gast aan de kapster of ze het haar van dochterlief ook eens onder handen wou nemen.
Zo begon het hier deze namiddag warempel op een dameskapsalon te lijken.
En dat onze katers het hazenpad kozen zal ook wel geen toeval geweest zijn.
Ik kan ze geen ongelijk geven.
Jasper, die was in Brugge voor examen websites bouwen ofzo.
Die sprak dus ook van geluk ! 🙂
Enfin, rond zes uur was alle drukte verdwenen,
Jasper thuis
en de katers weer binnen.
Geen spoor meer van dat kapsalon te bekennen.
Eind goed al goed dus !



Herkenbaar, onze dochter was vroeger kapster en heeft nog jarenlang wat klantjes thuis gekapt toen ze zelf al kinderen had.
LikeLike
bleef de geur dan ook niet hangen?
LikeLike
nee hoor, dat was geen probleem.
LikeLike
ik zou me ook uit de voeten maken…
groeten
LikeLike
Aan de foto te zien was het geen succes in huize Suske
LikeLike
schijn bedriegt ! 🙂
LikeLike
Ik dacht dat jij nog behoorlijk wat haar op je hoofd hebt om voor te vrezen, Suske. Als ik jou was, zou ik mij een volgende keer uit de voeten maken. Misschien kun je samen met wat makkers tijdens de knipsessies enkele matrassen keren… 🙂
LikeLike
ik weet enkele leukere vrijetijdsbestedingen met de makkers ! 🙂
LikeLike
Ach….. als je haar maar goed zit……
LikeLike
ik kan niet klagen met mijn snit ! 🙂
LikeLike
Goh, Suske,wat is die laatste foto leuk! Een schitterend modelletje, knap door jou op de foto gezet!
OT: mijn kapster liet het ook afweten, dus heeft mijn Lefla zich een schaar en tondeuse aangeschaft en hij moet heus niet voor een professional onderdoen, of toch bijna niet *wink, big smle*
LikeLike
hier zou “bijna” een rekbaar begrip zijn ! 🙂
LikeLike
mogge Suske
en heb jij je haren nog 🙂
ik ben het met je eens , als de wielrenners de pedalen weten te vinden
en laat de natuur zijn gang maar gaan , ik zit ook niet te wachten op sneeuw en ijs , zeer zeker op het werk niet
geniet de dag
LikeLike
Lang geleden had ik ook zo’n thuis kapster, was handig.
Tegenwoordig is het een stuk simpeler…..met de tondeuse ……
LikeLike
ik ga je voorbeeld volgen als het hier zo verder evolueert !
LikeLike
Altijd handig zo’n kapster aan huis. Ik heb genoeg aan een tondeuse die er eenmaal per maand een keer overgaat. Net zo handig, en erg snel gedaan.
LikeLike
als het maar geen wekelijkse gewoonte wordt, af en toe moet kunnen, en het is nog gezellig ook
LikeLike
Heerlijk zo’n kapster aan huis, en nog gezellig ook..!!
LikeLike
Heb je meteen heel wat haar om die matras te vullen !
LikeLike
Dat doet mij denken aan zo’n 50 jaar geleden in mijn ouderlijk huis, toen gebeurde het ook precies zo.
LikeLike
ach laat die meiden maar Suske , zo lang ze ons met rust laten , toch 🙂
LikeLike