Mei is records aan het verbreken.
Koudste maand is het sedert jaren.
Negen graden was het gisteren om precies te zijn.
Vergeleken met deze van bij voorbeeld vorig jaar is het nu een afknapper van jewelste.
Komt daarbij nog dat het hier gisteren bakken goot.
Een gevolg hiervan is dat mijn tuin stilletjesaan op een wildernis begint te gelijken.
Te nat om het gras af te rijden, maar daarom laat het niet van te groeien.
Ook de bomen en struiken staan er weelderig bij.
Dit belooft veel snoeiwerk in de herfst.
De vooruitzichten voor het weekend zijn positief :
Ietsje droger en een stijging van de temperatuur met 50 %, namelijk 14 graden !
Mijn plannen voor dit weekend :
– nog niet in tuin werken
– festijn in het frietkot !
Geniet dus van dit weekend, maar met mate !




Groot gelijk : het werk loopt niet weg.
LikeLike
Jouw rabarber staat anders wel heel mooi te pronken, de mijne verpietert met dit regenweer. Gisteren hadden we toch een zonnige dag, althans een droge dag dus heel misschien kon je toch even in de tuin…
LikeLike
Ja het gras groeit als kool…. Echt groei weer maar ik vindt het vooral lekker hardloop weer 🙂
LikeLike
Dat is het enige voordeel Suske, dan moet ge het gras niet afrijden!
Ik was toch aan het bakken daarstraks in den auto met mijne winterfrak aan 🙂
Een fijn weekend!
LikeLike
Ziet er goed uit!
LikeLike
eerst was het te droog, nu weer te nat, maar het groene dat hebben we dan toch maar
LikeLike
We kunnen er iig niets aan veranderen, en dat is goed. Stel je voor dat de mens de mogelijkheid zou hebben het weer te beïnvloeden.
Staat daar nu een onkruid spuit in je schuurtje?
LikeLike
Veel groen. Dat wel weer.
LikeLike
Hier groeit het onkruid ook behoorlijk hoog op. Maar storen doet het me gelukkig niet, ik hoef er dus ook niks aan te doen!
LikeLike
Ha Suske,
Eigenlijk vreemd dat de groei er wel inzit, maar de zon niet.
De herfst is toch al bezig.
Veel plezier in het frietkot. oma
Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM.
LikeLike
Ik denk dat ik nog maar even binnen blijf. Ik weet zeker, over twee weken zit ik in de zon.
Love As Always
Di Mario
LikeLike
het was woensdag prima om het gras te maaien, Suske. Kans gemist?
LikeLike
Ja het gaat hárd in de tuin, nou wás er wel wat regen nodig maar zóveel was nou ook weer niet nodig !
LikeLike
Gaan we doen Suske, gras afrijden gaat toch niet, dus genieten 🙂
LikeLike
Er is een gezegde dat gaat als volgt: Mei koel en nat vult schuur en vat. De natuur is blij met dit weer, nou wij nog. 😉
LikeLike
Uwe rabarber ziet er alleszins beter uit dan de mijnen, Sus. Fijn weekend en wat beter weer toegewenst.
LikeLike
mogge Suske
tuintje ligt er mooi bij en mooi groen is niet lelijk 🙂
wens je een feestelijk weekend
LikeLike
Vind er geen zak aan, nu ook weer alles grijs als ik naar buiten kijk 😦 Bah! Ik ben niet iemand wiens humeur afhankelijk is van het weer, maar dit is teveel van het “goeie”. …
LikeLike
Met de tuin komt het later wel weer goed.
Nu eerst maar lekker gaan feesten en weekend vieren.
Veel plezier. 🙂
LikeLike