Er gebeurt van alles op deze planeet en daar ben ik een klein onderdeel van.
There is a lot happening on this planet and I'm a small part of all this..
A lot of fiction and non fiction on this blog.
Most of the pics i use are selfmade.
Alles is al gezegd. Hoe dan ook is een experiment spannend.
Ik dacht meteen terug aan de middelbare school; jongens deden een aspirine in de cola, ze zouden er , eh, lustig van worden. Of het waar was weet ik nog steeds niet.
Een goede onderzoeker laat zich niet uit het veld slaan na een mislukking.
Trouwens de ingrediënten waren goed, er was wat aan het borrelen.
Eva is zo wel een jonge onderzoeker, ze komt er vast.
We zijn benieuwd naar het vervolg. oma
Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/
Zoals al gezegd heb je daar Mentos voor nodig. Mentos reageert heftig met het koolzuur in Cola, waarbij bijna onmiddellijk koolstofdioxide vrijkomt. De luchtbellen die daarbij vrijkomen vormen schuim, waarna de druk in de fles enorm toeneemt. In Leuven werd op 23 april 2008 door 1.360 mensen tegelijkertijd vijf Mentos snoepjes in een fles Cola gedaan, waarmee een wereldrecord werd behaald.
haha idd montos en dan in een fles…een ding is zeker de muntjes zijn schoon als ze eruit komen…zeker de 1 en 2 en 5 cent.
s6 volgende keer een fles haha met mentos.
Groetjes
je weet toch wel dat misluktje experimenten héél vaak een ándere uitvinding opleveren ? Wie wéét zie je alsnog een héél bijzondere uitkomst 😉
LikeLike
Alles is al gezegd. Hoe dan ook is een experiment spannend.
Ik dacht meteen terug aan de middelbare school; jongens deden een aspirine in de cola, ze zouden er , eh, lustig van worden. Of het waar was weet ik nog steeds niet.
LikeLike
ik heb al ’s zo’n filmpje gezien op internet, cool!
Eventjes googelen en je dochter zal het ook wel lukken… 😉
LikeLike
Ha Suske,
Een goede onderzoeker laat zich niet uit het veld slaan na een mislukking.
Trouwens de ingrediënten waren goed, er was wat aan het borrelen.
Eva is zo wel een jonge onderzoeker, ze komt er vast.
We zijn benieuwd naar het vervolg. oma
Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/
LikeLike
Eens zal het je lukken met een fles cola. Type maakt niets uit. Het gaat om de koolzuur.
LikeLike
Gooi er maar eens een suikerklontje in, dan kun je lachen…
LikeLike
Heeft ze het nog opgedronken?
Love As Always
Di Mario
LikeLike
Zoals al gezegd heb je daar Mentos voor nodig. Mentos reageert heftig met het koolzuur in Cola, waarbij bijna onmiddellijk koolstofdioxide vrijkomt. De luchtbellen die daarbij vrijkomen vormen schuim, waarna de druk in de fles enorm toeneemt. In Leuven werd op 23 april 2008 door 1.360 mensen tegelijkertijd vijf Mentos snoepjes in een fles Cola gedaan, waarmee een wereldrecord werd behaald.
LikeLike
Er zijn duizenden voorbeelden van op youtube hoe het wel moet!
Maar deze versie is wel uniek!
LikeLike
haha idd montos en dan in een fles…een ding is zeker de muntjes zijn schoon als ze eruit komen…zeker de 1 en 2 en 5 cent.
s6 volgende keer een fles haha met mentos.
Groetjes
LikeLike
Het comité hier is van mening dat je er een suikerklont in moet gooien voor een goede bruispartij
LikeLike
Zou je niet van die King munten moeten gebruiken?
Leuke benen heeft ze.
LikeLike
Zo zijn er heel wat professoren geboren.
Experimenteren, steeds maar opnieuw, ooit lukt het..!!
LikeLike
Geeft nix, van esperimenteren wordt een mens veel wijzer.
LikeLike
dat heb je nu bij experimenten….
ze kunnen mislukken
groeten
LikeLike
Alle begin is moeilijk, dus we kijken uit naar het vervolg.
LikeLike
ach de muntjes toch lekker gebadderd
wordt vervolgd
LikeLike
hihi experiment mislukt
benieuwd hoe het is met het juiste materiaal
LikeLike
Menno is me voor 😉
LikeLike
Het is cola-light met mentos. Zoek eerst maar eens op youtube dan weet je wat je kan verwachten.
LikeLike
Daaruit volgt dat je dochter zich in het vervolg toch wat beter moet informeren nietwaar?
LikeLike