Dit weekend vierde men het feit dat het kanaal Roeselare-Leie 150 jaar bestaat.
Aan wat men hier noemt “de kop van de vaart” lagen enkele boten die men kon bekijken van buiten EN van binnen.
Ook lag er een duikboot ter bezichtiging.
Ik was er bij en trok wat foto’s
Alle foto’s die ik zaterdag genomen heb kun je hier bekijken.
En dat Krottegem vlakbij de haven ligt
en mijn kapper er zijn zaak heeft
en ik er vlug langs geweest ben voor een vers broske
doet hier niets ter zake
natuurlijk.
groetjes en tot volgende aflevering !





Voor een onverwachte Engelandreis ben ik even voorbij gereden.
Blog en reacties laten dus weer op zich wachten ….
Vriendelijke groet
LikeLike
Je staat er dus flink op om morgen het matraske te keren!
LikeLike
Ha Suske,
wordt de duikboot nu dicht gehouden met ducktape?
Wel met een nieuw kapsel de feest vreugde in. oma
LikeLike
Jubileumjaren moeten gevierd worden. Ik was heel nieuwsgierig naar die duikboot.
LikeLike
ik dacht eerst even dat zo’n broske dialect was voor broodje, maar bij nader inzien denk ik dat het een beurt met de heggeschaar betreft. Smakelijke foto’s van een broodje mag je wel voorzetten, die knipbeurt geloof ik wel!
LikeLike
…en dat de trein net voorbijreed toen je aan het filmen was ook niet… 😉
Ziet er wel een vreemd model duikboot uit!
LikeLike
Mag je geen claustrofobie hebben in zo’n duikboot. 😉
LikeLike
Leuk duikbootje, zou ik wel in m’n vijvertje willen hebben; anderhalf bij één meter, is dat groot genoeg?
LikeLike
Die duikboot is gaaf! Heb je daar ook foto’s van de binnenkant van?
LikeLike
die duikbuit moet de moeite geweest denk ik
LikeLike
ik was er geheid met de een of andere boot vandoor gegaan…
LikeLike
Gaaf zo’n duikboot. Mooi om te zien.
Love As Always
di mario
LikeLike
Klinkt als een prima én educatief dagje dus, leuk! 🙂
LikeLike
Die duikboot had ik wel willen zien, die ziet er wel typisch uit.
LikeLike
Een duikboot in het kanaal, het moet niet gekker worden!
LikeLike
Een hele leeftijd…150 jaar! Dat zal die duikboot niet halen. Tenminste, niet als-ie duikt met open klep…;-)
LikeLike
rare boot!
LikeLike
Alle foto’s op Flickr bekeken en dan is er maar 1 conclusie: wat een raar ding is die duikboot. Veel boot, weinig duik. 😉
LikeLike
Misschien wel een vlug ‘broske’ maar geen vlugge reportage die je er snel-snel tussendoor maakte suske! Bedankt dat je dit met ons deelde!
Fijne nieuwe dag en dito week jongen, hou het droog met een natje en een droogje *wink, big smile*
LikeLike
mogge Suske
leuk filmpje en serie fototjes
van zeg een stukje geschiedenis
en ook nog geknipt en geschoren thuis komen
al in al een wel bestede dag
wens je nu ook een fijne dag
LikeLike
Mijn schoonvader heeft de aanbesteding affiche geschonken aan stad Roeselare. Voor het graven van het kanaal !
LikeLike
In België wonen en nog nooit van Krottegem gehoord , het kan hé …
LikeLike
zo’n duikboot dat is wel eens iets anders om te gaan bezichtigen, dat had ik ook willen zien….
LikeLike
Altijd gezellig zulke weekend feestjes.
Alleen jammer dat het niet met een stralend zonnetje was.
Succes vandaag met alles.
LikeLike
toeme, die duikboot had ik wel eens willen zien! was het de moeite?
fijne dag Sus!
LikeLike