“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training … Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren”
Socrates, 2400 jaar geleden…
NOG EEN RUSTIGE DAG VERDER !




Mijn vader had het over “langharig tuig” in de jaren 60/70 ,zelf was hij kaal als een biljardbal en zou nú dus misschien wel over één kam geschoren worden met “dat tuig met die kale koppen ” 😉
LikeLike
Haha, en trouwens; het zijn wel de ouderen die de jeugd opgevoed hebben 😉
LikeLike
Tja, ik heb een antwoord klaar als ze over de “jeugd van tegenwoordig” beginnen: wie heeft hen opgevoed? Zulke waarden krijg je alleen maar mee in de opvoeding en niet zomaar bij de geboorte.
LikeLike
Wawww, jij hebt met heem veel humor het één en ander rechtgezet Suske!!!
Hoe was de controle, is alles nu goed met je? Ik hoop het zo en duim daar ook voor!
LikeLike
Het blijkt zo te zijn, dat de oude jeugd natuurlijk niet zo was.
LikeLike
Ha Suske,
In Vlaanderen is men toch over het algemeen beleeft, maar er is niet nieuws onder de zon, of regenwolken. oma
LikeLike
er is dus nog niks veranderd…
😉
LikeLike
Valt allemaal reuze mee met die jeugd van tegenwoordig, onze dochter vertrekt morgen naar Salou, een prima voorbeeld van hoe het hoort, hahhhaa
LikeLike
Je hebt er ook die niet uit de pubertijd geraken! 🙂 mooie foto suske!
groetjes
LikeLike
Weer erg actueel door de gebeurtenissen in Engeland als je het mij vraagt
LikeLike
Soms hoor ik ouders klagen dat hun kinderen niet willen luisteren en dan vraag ik hoe zij zelf vroeger waren…
LikeLike
die ziet er een stuk ouder uit…
LikeLike
Heb je plaatje meegepikt hihi…die juf vind ik wel een hele mooie whahaha…ben dol op dat soort plaatjes.
Al vind ik de onderste ook wel grappig…en toch zo normaal whahaha…doei
LikeLike
ha, ik hoorde voor het eerst die uitspraak van Socrates in school, toen ik zei dat dan daarvoor alles beter moest geweest zijn en met hem de miserie begonnen is vloog ik voor een tijdje aan de deur…
in onzen tijd….lamenilachen 🙂
LikeLike
Och dat generatieconflict is van alle tijden, diezelfde dingen zei men vroeger ook over ‘die jeugd.’
LikeLike
jeugd is van alle tijd
ik denk dat wij indertijd niet veel anders /beter waren
LikeLike
Socrates was ook ooit “de Jeugd van tegenwoordig”……geweldig blog weer!
LikeLike
Die Socrates wist wat hij zie!
Peace man…
LikeLike
Jonger gedragen zich dus hetzelfde door de tijd 😀 Maar al die luxe artikelen van tegenwoordig die het westen voor handen heeft, daar heb ik ook mijn twijfels over.
LikeLike
Hoe waar was het wat Socrates zei…
LikeLike
Peace, man! 😉
LikeLike
Is het zo erg..?
Er zijn ook vast jonge mensen die goed hun best doen.
fijne dag vandaag.
LikeLike
Die Sokrates wist er meer van…
LikeLike
als ik wegga en ik zie mensen van mijn eigen leeftijd bezig, dan denk ik; wat is de jeugd toch braaf, ik weet niet; maar zo erg als jij schrijft vindt ik het niet
LikeLike
En het ergste vanal is dat hij de waarheid sprak ook !
LikeLike
Zo erg zal het toch bij jou in de buurt niet zijn. Hier valt dat nog wel mee hoor. Gelukkig,’
Love As always
Di Mario
LikeLike