deze namiddag woensdag, gisteren dus ging de bel.
Greet doet open
Het is buurman die iets voor onze katten heeft.
Twee grote stukken vlees die hij deze morgen mee naar zijn werk wou nemen voor tijdens de lunch.
Plots herinnerde zijn vrouw zich dat het vandaag aswoensdag is en dat er derhalve geen vlees mag genuttigd worden.
De arme man moest dus maar iets anders tussen zijn boterham stoppen.
Kom ik vanavond thuis van het werk en zet me in de keuken klaar om enkele boterhammen te smeren.
zie ik de brokken vlees liggen.
voor de katten zegt vrouwlief en vertelt me hoe de vork aan de steel zit.
vrouw weer naar de living
zit ik daar alleen zonder katten EN met twee stukken vlees.
carnaval ?
Aswoensdag ?
Geen vlees ?
Roomskatholiek ?
IKKE ????
“BURP”
prettige dag verder !!!




ik mag hopen dat het je gesmaakt heeft
zie dit blog nu voor het eerst
en sta volledig achter je
want zo je weet deugen die pastoors ook niet
LikeLike
maar hoe denk jouw vrouw erover?
de lust heb je nu gehadmaar krijg je ook de lasten ervan?:-))
LikeLike
Echte katolieken weten wel hoe het hoort.
En de neppers nemen alleen de lusten.
LikeLike
Ha Suske,
Mijn buurman vertelde dat vasten niet meer zoveel gedaan wordt, men doet nu een financiele gift aan een goed doel.
Tja zo kan het ook. oma
LikeLike
Dat eerste plaatje maakt het een blije woensdag! Maar voor mij geen As of haringen, ik moest gewoon werken deze week…
LikeLike
Dat zijn er ook twee.
LikeLike
Ik heb curryworsten gegeten, valt da ook onder vlees!
Ook totaal vergeten, is dit een zonde? 🙂
groetjes
LikeLike
@rietepietz : ik had geen verband gezien tussen de twee stukken vlees op de bovenste foto en mijn bord.
Gelukkig was er geen anders liep ik nu zwaar toegetakeld rond.
LikeLike
de katten zijn dus wel roomskatholiek?
bedankt voor je bezoek
LikeLike
Als je maar áf blijft van dat “grote stuk vlees” op de eerste foto ,daar is moeder de vrouw meestal niet mals mee 😉
Er zijn bétere redenen om geen vlees te eten dan een aswoensdag maar wie vasten wil mag van mij hoor ,ik doe niet mee !
LikeLike
ik geef toe, de vis was heerlijk…
en dat het assewoensdag was, ben ik gewoon vergeten.
LikeLike
tja, vele gebruiken gaan tegenwoordig verloren.
Maar troost je, ik ben ook geen overtuigd katholiek…
😉
Groetjes!
LikeLike
En groot gelijk…. hahahahahaha
Love As Always
Di Mario
LikeLike
Prachtfoto, prachtvrouw, prachtblog.
Ja, met humor kom je een heel end.
Vrolijke groet,
Rob Alberts
LikeLike
hopelijk was het lekker
dank je schitterend log
LikeLike
Tsja, en God heeft ons niet voor niets snijtanden en smaakpapillen gegeven. Toch?
LikeLike
In sommige streken aten de monniken bevers omdat hun staart met de schubben op een vis leken ! Nu kan dat bijna niet meer want de monniken en bevers zijn bijna op alhier ! Ollie trekt van al de vastenzever geen bal van aan !
PS , Als sommige van onze bevers zouden verdwijnen , zitten er monniken in de buurt !;-)
LikeLike
Smakelijk!!!
LikeLike
Als ik die buurman was geweest had je niets te eten gehad…
LikeLike
whahahahaahha
foei suske,
luisteren naar de vrouw:-)
LikeLike
Ik hoorde een nieuwe invulling van Vastentijd… minder of niet Twitteren tot aan Pasen, een HEEL GOED IDEE… Twitteren is sowieso niet mijn ding, dus ik hou dat geheel en al vol…
LikeLike
Woehahaha, héérlijk-grappig dit log! Jij weet ook van alles een deugd te maken, ook van je niét gelovig zijn! Gelijk heb je, in àlle opzichten suske! En vandaag, gewoon uit balorigheid, géén vlees eten hihi. Fijne dag nog jongen, geniet er van!
LikeLike
vader sus, jij gaat regelrecht naar de hel! maar wel met een goedgevulde maag 🙂
ik wist geeneens dat het gisteren aswoensdag was?????
LikeLike
LOL, ik doe ook niet mee aan dat stompzinnige gdoe van geen vlees eten vanwege as woensdag of wat dat ook. Dat ze al die regeltjes lekker zelf naar binnen schuiven.
LikeLike
De vastentijd is de periode die begint op Aswoensdag als voorbereiding op het Paasfeest. Anders dan sommigen denken is het geen periode van continu vasten in de betekenis die er gewoonlijk aan gegeven wordt. Alhoewel er zesenveertig dagen verlopen tussen Aswoensdag en Pasen (einde van de vastentijd) wordt er traditioneel niet gevast op de zes zondagen tijdens die periode waardoor je op veertig dagen uitkomt. De Rooms-katholieke Kerk heeft in de loop der eeuwen de regels omtrent het vasten versoepeld. Binnen het protestantisme is er geen expliciete gezamenlijke traditie van vastenperiode. De precieze inhoud van het vasten is niet helder gedefinieerd. Zo zijn er mensen die meerdere dagen achter elkaar in het geheel niet eten, terwijl anderen zich onthouden van een bepaalde luxe of gewoonte, zoals roken, televisie kijken, snoep of alcohol nuttigen. Dit om zich in de 40 dagen-tijd (de lijdenstijd) te bezinnen op het Paasfeest, zich meer open te (kunnen) stellen voor het Woord en/of om solidair te zijn met hen die het moeilijk hebben. Vaak wordt het geld wat hiermee wordt uitgespaard gespaard voor een goed doel. ….maar wie doet daar nog aan mee, we leerden dat als we jong waren. Ik eet zowiezo weinig vlees.
LikeLike
Hier in de stad was er een groot feest met haring happen.
Maar volgens mij is dat ter ere van de na dorst.
Fijne dag vandaag, en je krijgt vast weer een lekker lapje vlees.
LikeLike