Voedselbank !

Gisteren vroeg iemand me of ik hem naar de voedselbank kon brengen. Ik ken die man nauwelijks, maar hij is de vriend van de vrouw met wie ik enige tijd terug naar de voedselbank trok. Zij heeft nu een inkomen zodat ze niet meer naar de voedselbank kan. Officieel wonen ze apart. Het paste in mijn schema. Enkele uren laten waren we bij de voedselbank.

Met zijn tattoo’s, ringen en kettingen viel hij op tussen al dat volk. We raakten in gesprek met een dame waarmee hij heel wat gemeen leek te hebben, namelijk de rock en metal scène alhier uit de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.

Ollie was van dienst en kwam op mij af. “Chauffeur” liet ik hem weten. Hij knikte. “Er komt steeds meer en meer volk” liet hij nog weten vooraleer hij de volgende klant bediende. Niet bepaald iets om vrolijk van te worden. Dat betekent dat er steeds meer en meer mensen in armoede leven.

Foto door cottonbro studio op Pexels.com

Ziezo, de eerste week van april zit er bijna op. Op naar het weekend met “hopelijk” zon en warm weer zoals voorspeld.

Groetjes.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 36 reacties

Nonkel Juul drinkt er ene in café Cazand !

Geplaatst in Uncategorized | Plaats een reactie

Donderdag !

Gisteren woensdag was een kille natte dag. De weerberichten voorspellen vandaag en morgen warmer weer met toch nog enkele buien. Zaterdag zou het zowat zomers moeten worden. Afwachten.

Gisteren was een doordeweekse dag waar weinig noemenswaardigs te beleven viel. Het weer nodigt niet uit om er op uit te trekken om één en ander hier in stad te bekijken en foto’s te nemen. Behalve voor de boodschappen van VOC Opstap ben ik niet veel buiten gekomen.

Op de foto de japanse kerselaar van onze buren die mooi in bloei staat. Vroeger hadden wij ook zo’n boom, maar die werd ziek en rot. Dus hebben we die enkele jaren terug laten in stukken zagen.

Geniet van deze donderdag.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 21 reacties

Nonkel Juul is weer op zijn gemak !

Geplaatst in Uncategorized | 4 reacties

De ontluikende sekslust van Emma Mus !

Onlangs zat ik te kakken op de toiletpot (*) samen met een exemplaar van Dag Allemaal dat ik van buurman Ronny gekregen heb. Dergelijke lectuur bevordert meestal de stoelgang, vandaar dus ! In dat exemplaar stond een interview met Marnix Peeters. Het ging ondermeer over zijn laatste boek “De ontluikende sekslust van Emma Mus (15)”. In dat artikel werd verwezen naar Louis Paul Boon en vooral naar Mieke Maaike. Mijn interesse was subiet gewekt. De dag nadien het boek gekocht en er mee aan de slag. Het doet inderdaad aan Mieke Maaike’s obscene jeugd” denken, maar dan in een moderne versie. Nog een verschil is dat Marnix zich focust op haar vijftiende levensjaar terwijl LP Boon Maaike beschreef tussen haar negende en achttiende levensjaar. Origineel vind ik het verhaal niet echt, maar wel leuk en vlot geschreven.

Waarover het verhaal gaat :

In de drie weken die voorafgaan aan haar vijftiende verjaardag komt Emma Mus plots helemaal tot bloei. Haar seksuele ontdekkingsdrift kent geen grenzen: nadat zij als misdienaartje na de uitvaartplechtigheid van de oude dokter Geeraerts in de sacristie de verblufte dirigent van het gemengd koor Sint-Anna heeft bemind, leert zij in sneltempo het klappen van de zweep. Zonder het zelf goed te beseffen richt de vrolijke Emma in Zonnegem een ware emotionele ravage aan, die zich pas helemaal openbaart op haar verjaardagsfeest.

Dit was dus een boekbespreking. Iets wat je van mij niet zou verwachten.

(*) waar anders ?

Geplaatst in Uncategorized | Tags: , , , , | 22 reacties

De terugkeer van Klusjesman !

Geplaatst in Uncategorized | 2 reacties

Westrozebeke !

Tijdens het verlengd weekend was ik iedere dag in Westrozebeke. Zaterdag was ik daar om de verjaardag van een oude bekende te vieren. Zij die destijds de soapblog gevolgd hebben herinneren zich de “paradijsvogels” nog. Kotrom de mama van Doortje vierde er haar verjaardag en ik was uitgenodigd. Doortje wordt dit jaar ook al 18 lentes. Tijd vliegt en kleintjes worden groot. Hieronder een foto van de plaats waar het verjaardagsfeest doorging.

Nadat ik zondag bij mijn moeder op visite geweest was in Westrozebeke sprak ik mijn mijn schoonmoeder af om samen even mijn moeder te bezoeken. Maandag paste voor ons beiden en zo geschiede. Zoals ik al vreesde herkende mijn moeder haar niet. Toch was ze blij met dit bezoek.

Even later kregen we bezoek van niemand minder dan de enige echte paashaas. Die had voor iedere bewoner een eitje mee.

Moeder haar toestand gaat beetje bij beetje achteruit. Ze heeft sinds kort hulp nodig bij het eten want ze blijkt niem meer te weten hoe je een mes, vork of lepel dient te gebruiken. Ook met praten begint ze problemen te krijgen.

Zo zag mijn paasweekend er min of meer uit. Verder wes ik iedereen een fijne week. Laat de hogere temperaturen die ze beloofd hebben maar komen.

Doei !

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 24 reacties

Geen paaslogje dit jaar !

Geplaatst in Uncategorized | Plaats een reactie

Pasen !

Ernest den evangelist : vandaag vieren we dat de Here uit de dood is opgestaan !
Gina : had hij de avond voordien te diep in het glas gekeken ?
Nonkel Juul : ik voel me alsof ik uit de dood opgestaan ben.
Tante Martha : Neem maar heel de doos aspirines !
Elza Vermille : ik zal het over Juul’s gedrag even met meneer pastoor hebben.
Flip : laten we maar een leuke plaat draaien dan is zijn hoofdpijn zo weer weg.

Dit was het dan weer voor muziek op zondag. Geniet van dit lange weekend.

🙂

Geplaatst in Uncategorized | 23 reacties

Nudist at the carwash !

Geplaatst in Uncategorized | Plaats een reactie