Gisteren vroeg iemand me of ik hem naar de voedselbank kon brengen. Ik ken die man nauwelijks, maar hij is de vriend van de vrouw met wie ik enige tijd terug naar de voedselbank trok. Zij heeft nu een inkomen zodat ze niet meer naar de voedselbank kan. Officieel wonen ze apart. Het paste in mijn schema. Enkele uren laten waren we bij de voedselbank.
Met zijn tattoo’s, ringen en kettingen viel hij op tussen al dat volk. We raakten in gesprek met een dame waarmee hij heel wat gemeen leek te hebben, namelijk de rock en metal scène alhier uit de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw.
Ollie was van dienst en kwam op mij af. “Chauffeur” liet ik hem weten. Hij knikte. “Er komt steeds meer en meer volk” liet hij nog weten vooraleer hij de volgende klant bediende. Niet bepaald iets om vrolijk van te worden. Dat betekent dat er steeds meer en meer mensen in armoede leven.

Ziezo, de eerste week van april zit er bijna op. Op naar het weekend met “hopelijk” zon en warm weer zoals voorspeld.
Groetjes.
🙂





