Category Archives: dagboek

van onder het stof

Met de jaren heb ik een tamelijk grote platencollectie aangelegd. Er zitten daar de meest rare dingen tussen. gekocht in een tweedehandszaak of op een rommelmarkt voor een appel en een spreekwoordelijk ei. Die liggen soms jaren weg te rotten … Lees verder

Geplaatst in dagboek, muziek | Tags: , , | 13 reacties

Maandageditie

Vandaag is de storm gaan luwen. Gedaan met tonnen regen uit de hemel. Zou dit alles nu een gevolg zijn van de opwarming van de aarde ? 15 november is ook de feestdag van de koning. Ambtenaren zoals ik mogen … Lees verder

Geplaatst in dagboek, horror | Tags: , , | 12 reacties

de dag dat het zonlicht niet meer scheen

Dit is een van die dagen waarin alles in het water valt. letterlijk dan. Mijn tuin ziet er op sommige plaatsen uit alsof ieder moment de ark van Noah kan voorbij komen. Het snoeisel van mijn bomen ligt er kleddernat … Lees verder

Geplaatst in dagboek, muziek | Tags: | 13 reacties

Op de koffie

Gisteravond had mijn moeder gebeld dat ze vandaag bezoek zou krijgen van één van haar schoonzussen. Deze was gehuwd met één van mijn vader’s broers, welke was overleden vorig jaar in september. Drie maanden vooraleer mijn vader zelf stierf. Dit … Lees verder

Geplaatst in dagboek, herinneringen, muziek | Tags: , | 17 reacties

schiet er maar op los.

11 november. Wapenstilstandsdag – einde van de Eerste Wereldoorlog. In België en Frankrijk een officiële feestdag. Daarom geen schieten op zo’n feestdag. wel liefde. schieten uit liefde dus. of zoals de bevallige dame hier zingt : shoot your shot !!! … Lees verder

Geplaatst in dagboek, humor, muziek | Tags: , , | 11 reacties

wat een cirque.

“Ik ben gisteren naar het circus geweest” “En, was het de moeite waard?” “Ja, alleen de messenwerper was slecht. Hij heeft het meisje niet één keer geraakt! Een man komt bij de dokter. Zegt die man: “Dokter, ik voel me … Lees verder

Geplaatst in dagboek, humor | Tags: , , , | 13 reacties

maandagnamiddag

Deze namiddag vrij genomen. Om een en ander in orde te brengen zoals mijn administratie en deze van de karateclub. Een buurvrouw kwam langs om te praten over haar broer die vorige vrijdag werd begraven. ik maakte koffie en Greet … Lees verder

Geplaatst in dagboek, herinneringen | 9 reacties

shoppen

Deze namiddag ben ik met dochter wezen shoppen. Niets speciaals op zich. Toch vond ik het leuk dat ze mij gevraagd had haar te vergezellen bij het spenderen van haar zakgeld. Waaraan ze het spendeerde ? Kleren natuurlijk. Een trui, … Lees verder

Geplaatst in dagboek, horror, humor | Tags: , , | 10 reacties